The New Originals Company preia brandul de tofu Inedit de la Dr. Oetker România

The New Originals Company, cu sediul în Viena, Austria, a anunțat achiziționarea brandului Inedit și a activelor aferente de la Dr. Oetker România. inedit

Fondat în 1998 de Aurelian Eremia, Inedit a crescut de la o mică afacere până a devenit unul dintre cei mai importanți jucători din România în domeniul tofu și al alimentelor pe bază de plante. Compania, renumită pentru gama sa de tofu, pateuri din soia și băuturi din soia, își va continua producția la fabrica sa din Cetățeni, județul Argeș, în apropierea zonei renumite pentru cultura de soia din țară. Noul proprietar va investi 2,5 milioane de euro în facilitățile de producție din Cetățeni.

The New Originals Company GmbH, înființată în februarie 2024 de Alfa Bio din Slovacia, NLT (deținută de managementul său) și Raiffeisen Beteiligungsholding din Austria, își propune să devină o companie de top în Europa pentru tofu și alimente vegane pe bază de plante.

Achiziția se aliniază perfect cu viziunea The New Originals Company, adăugând Inedit în familia sa de branduri similare, inclusiv Lunter (lider pe piața de tofu din Slovacia și Cehia) și Omami (primul tofu real care nu este realizat din soia, prezent pe piața din Germania, Austria și Elveția).

Ca parte a tranzacției de active care include transferul brandului Inedit, a facilităților de producție și al portofoliului, Alina Raiu, fostă Key Account Manager la Viciunai Group, se va alătura The New Originals Company în postul de Country Manager pentru România. În noul rău rol, Alina Raiu aduce peste 20 de ani de experiență în industria alimentară și de retail din România.

The New Originals Company s-a angajat să investească în fabrica din Cetățeni pentru a crește capacitatea de producție de tofu și pentru a extinde prezența Inedit dincolo de România, în Bulgaria și alte țări din Balcani. Acest lucru este în concordanță cu tendința în creștere printre consumatorii români de a reduce consumul de carne și de a adopta o dietă flexitariană din motive de sănătate și sustenabilitate, nu doar în perioada postului.

„Când am început Inedit, în bucătăria mea acum 26 de ani, nu mi-am imaginat niciodată că va deveni brandul de top al alimentelor pe bază de plante din România. Sunt încântat să văd că Inedit se alătură familiei The New Originals Company, deoarece viziunea lor se aliniază perfect cu principiile noastre fondatoare, de respect pentru oameni și mediu”, a spus Aurelian Eremia, fondatorul Inedit.

Inedit, brand aflat până acum în portofoliul Dr. Oetker România, procesează în prezent 700 de tone de soia anual, producând o gamă largă de produse vegane premium fără aditivi artificiali. Compania are 60 de angajați.

Laptele vegetal, o categorie în care beneficiile pentru sănătate au detronat presiunea inflației
Laptele vegetal, o categorie în care beneficiile pentru sănătate au detronat presiunea inflației
O categorie la început de drum în România, aleasă în special datorită beneficiilor pentru sănătate, alternativele la lapte, pe bază de...
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
După cel mai bun an din istoria companiei de aproape 33 de ani, cu venituri de peste 1 miliard de lei și un profit record pentru sector, și cu o...
 Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Radiografie 2023: creșteri ale prețurilor, schimbări în comportamentul consumatorilor și mai mulți clienți din generația Z
Principala preocupare a clienților din Europa Centrală, în 2022, a fost legată de creșterea prețurilor la alimente, determinată de creșterea...
Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Vânzările companiilor din grupul german Dr. Oetker s-au majorat în anul fiscal 2019 până la 3,39 miliarde euro, față de 3,01 miliarde euro...