Dr. Oetker vrea să vândă brandul Inedit holdingului de investiții Raiffeisen

Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care The New Originals Company GmbH intenționează să preia activele deținute de Dr. Oetker România. Activele preluate sunt aferente afacerii cu produse din soia desfășurate în România de către Dr. Oetker sub marca Inedit.

„Dr Oetker este o companie al cărei obiect principal de activitate este comerțul cu ridicata specializat al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte iar în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, explică reprezentanții Consiliului Concurenței. Dr. Oetker vrea să vândă brandul Inedit holdingului de investiții Raiffeisen

Compania germană Dr. Oetker activează în România din anul 1998 când a preluat firma Regal Corporation. Patru ani mai târziu producătorul a deschis o unitate de producţie lângă Curtea de Argeş.

În 2016, compania cumpăra brandul Morărița de la compania Panovia Prod, intrând astfel pe un nou segment de piață. Aceasta a fost a treia achiziției a producătorului de la intrarea pe piața locală, după ce în 2015 a achiziționat brandul de ingrediente pentru patiserie și deserturi, vopsele de ouă și conservanți Alex, iar în 2007 a preluat Inedit Food, ce activează pe segmentul produselor pe bază de soia.

Dr. Oetker are în portofoliu produse din categoriile ingrediente pentru prăjituri, deserturi pudră, conservanţi pentru legume şi fructe, pizza & snack-uri congelate. Potrivit datelor publice, compania a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de peste 438 de milioane de lei și un profit net de 33 milioane lei.

The New Originals Company GmbH este membră a holdingului de investiții Raiffeisen, care este prezent pe piața din România prin investiții în companii active pe piețele financiare, în diverse domenii ale producției industriale, energiei, IT și distribuției de produse de larg consum. Pe piața produselor din soia, Raiffeisen este prezent prin vânzările generate de producătorul din Slovacia, Alfa Bio s.r.o.

 

 Consiliul Concurenței invită furnizorii să transmită observații cu privire la preluarea Profi de către proprietarul Mega Image
Consiliul Concurenței invită furnizorii să transmită observații cu privire la preluarea Profi de către proprietarul Mega Image
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V., parte din grupul Ahold Delhaize, intenționează să...
Preluarea unor active Cargill de către grupul Waterland, în analiza Consiliului Concurenței
Preluarea unor active Cargill de către grupul Waterland, în analiza Consiliului Concurenței
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care NewOpCo Hungary, o filială a Grupului Waterland, va prelua unele active ale Grupului...
Businessul Oetker, într-un nou moment T-zero
Businessul Oetker, într-un nou moment T-zero
După o perioadă de speculații, disensiune internă și discuții familiale, grupul german Oetker anunță oficial împărțirea businessului în...
Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Dr. Oetker raportează vânzări în creștere pentru anul fiscal 2019
Vânzările companiilor din grupul german Dr. Oetker s-au majorat în anul fiscal 2019 până la 3,39 miliarde euro, față de 3,01 miliarde euro...
Tranzacție pe piața de patiserie: Dr. Oetker preia Panovia
Tranzacție pe piața de patiserie: Dr. Oetker preia Panovia
Dr. Oetker, cel mai mare jucător de pe piaţa aditivilor alimentari, a preluat Rimco, compania care deține acțiunile producătorului de produse...
Afacerile Dr. Oetker, în scădere după șase ani consecutivi de creșteri
Afacerile Dr. Oetker, în scădere după șase ani consecutivi de creșteri
Dr. Oetker România, filiala locală a grupului german cu acelaşi nume, a încheiat anul financiar 2016 cu o cifră de afaceri de 285,53 mil. lei...