Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț

Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban declară că aleg produsele alimentare în funcție de preț. Apoi, 30% aleg în funcție de etichetă și un lucru important de menționat este că doar 20% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani declară că sunt atenți la etichetă, arată cel mai nou studiu iSense Solutions. În plus, 14% dintre consumatori declară că țin cont de aspectul produsului, iar 7% aleg în funcție de renumele brandului. Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț

Categoriile de produse alimentare aflate în atenția românilor din mediul urban, atât din perspectiva verificării etichetelor, cât și a respectării instrucțiunilor de consum după desfacere sunt produsele lactate (79% verifică întotdeauna eticheta și 70% respectă condițiile de consum), ouăle (74% citesc întotdeauna informațiile de pe etichetă), conservele (67% citesc întotdeauna eticheta și 75% respectă condițiile de consum).

Cele mai verificate informații de pe etichete sunt termenul de valabilitate (85%, în special de către categoria de vârstă 46 – 65 de ani – 93%), lista de ingrediente (64%) și condițiile de consum (33%).

La polul opus, când vorbim despre etichetele pe care nu le verifică niciodată, românii din mediul urban declară că nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%), ale băuturilor alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) și paste făinoase (11%).

În ceea ce privește așteptările acestora privind alte informații pe care ar dori să le regăsească pe etichete, 71% dintre românii din mediul urban declară că ar dori ca etichetele să aibă o delimitare clară între ingrediente naturale și conservanți, 61% ar dori să fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult în rândul bărbaților: 67%), iar 36% ar dori să găsească recomandări privind asocierea cu alte produse sau rețete.

De asemenea, dacă vorbim despre valoarea nutritivă a produselor și menționarea acesteia pe etichetă sub numele de Nutri-Score, 48% dintre românii din mediul urban au definit corect acest concept, iar semnificația sistemului de notare (de la „A” – cea mai buna valoare nutritiva la „E” – produse cu o valoare nutritivă redusă) este cunoscută de către 51% dintre aceștia.

Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
În urma unor investiții de circa două milioane de euro realizate în 2023, din care aproximativ 75% au mers către achiziționarea de echipamente,...
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
În ciuda temerilor economice, românii din mediul urban au stare de spirit mai bună comparativ cu perioada similară din timpul pandemiei de anul...

Cercetarea calitativă realizată de iSense a evidențiat că, de multe ori, consumatorii nu au o înțelegere clară a modului în care este calculat scorul (ce ingrediente/valori sunt luate în considerare). Datele arată că Nutri-Score-ul nu influențează neapărat achiziția, dar îi ajută pe consumatori să țină evidența produselor „bune” și „rele” din dieta lor.

„Conceptul de Nutri-Score începe să fie tot mai prezent pe eticheta produselor alimentare din România și se bucură de o notorietate relativ bună în rândul consumatorilor din mediul urban, însă modul de utilizare al acestuia ar avea nevoie de mai multe explicații și clarificări. Nutri-scorul este perceput ca un instrument util în managementul produselor consumate și în oferirea de informații despre valorile nutriționale ale produselor alimentare”, declară Alexandra Pintilie, Senior Quantitative Researcher în cadrul iSense Solutions.

Metodologie
Datele prezentate provin din două studii, un studiu cantitativ și un studiu calitativ. Studiul cantitativ a cuprins 503 interviuri online și este reprezentativ pentru intervalul de vârstă 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.37%, la un nivel de încredere de 95%. Studiul calitativ a fost realizat în Comunitatea online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de respondenți activi, cu vârste cuprinse între 18 – 55 ani. Datele au fost culese în luna octombrie 2021.

 

„Produs local”, între percepție și realitate
„Produs local”, între percepție și realitate
Încă de la începutul pandemiei, produsele locale s-au întors în atenția consumatorilor din dorința de a sprijini economia locală, micile...
7 din 10 consumatori mănâncă mezeluri săptămânal. Ce produse preferă și ce buget alocă
7 din 10 consumatori mănâncă mezeluri săptămânal. Ce produse preferă și ce buget alocă
Românii din mediul urban sunt consumatori de mezeluri și citesc în general etichetele produselor înainte de achiziționare, arată cel mai recent...
Mega Image introduce sistemul Nutri-Score pe alimentele marcă proprie
Mega Image introduce sistemul Nutri-Score pe alimentele marcă proprie
Mega Image lansează sistemul Nutri-Score pentru produsele marcă proprie, un sistem independent de etichetare, care clasifică produsele alimentare...
Auchan introduce eticheta Nutri-Score pe produsele românești marcă proprie
Auchan introduce eticheta Nutri-Score pe produsele românești marcă proprie
Retailerul francez Auchan introduce sistemul de etichetare Nutri-Score, iar în prezent, aproximativ 150 de articole din oferta Auchan conțin...