Studiu: 3 din 10 români din mediul urban consumă (și) dulciuri fără zahăr
Românii din mediul urban sunt deschiși către consumul de dulciuri fără zahăr procesat, cu alternative la zahăr. Mai exact, potrivit unui studiu realizat de IZI Data cu sprijinul agenției de consultanță strategică Noeland, 30% dintre cei chestionați au declarat că au ales să cumpere produse fără zahăr la începutul acestui an.
Studiul și-a propus să vadă cum a evoluat trendul de alimentație sănătoasă în pandemie, iar rezultatele arată că tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de alternative la zahăr.
Dintre consumatorii de dulciuri fără zahăr, 38% au între 15-24 de ani, iar alți 38% se încadrează în categoria de 25-34 de ani. Procentele scad ușor odată cu înaintarea în vârstă: 32% pentru categoria 35-44 de ani și doar 23% la românii de peste 44 de ani.
În același timp, studiul IZI Data arată că 35% dintre cei care au mâncat produse fără zahăr în ultimele trei luni sunt necăsătoriți. Sunt mai numeroși și cei fără copii, aceștia reprezentând 52% din rândul celor care au optat pentru acest gen de produse.
Nivelul de educație este un alt criteriu care influențează preferința pentru alternativele fără zahăr. Din totalul populației, cei cu educație medie și inferioară aleg mai rar alternative la zahăr decât cei cu studii superioare (25% vs 34%).
De asemenea, există și diferențe de gen când vine vorba de consumul produselor fără zahăr: 54% dintre consumatori sunt femei și 46% bărbați.
Consumul de produse fără zahăr mai este influențat, conform studiului, și de nivelul de calificare profesională. Astfel, doar 22% dintre gulerele albastre (respondenți cu meserii calificate ce presupun muncă fizică, manuală) consumă produse fără zahăr, față de gulerele albe (respondenți cu studii superioare și joburi care presupun o muncă de birou) care scorează un procent de 45%.
Metodologie:
Studiul făcut de echipa IZI data cu sprijinul agenției de consultanță strategică Noeland a fost realizat în perioada aprilie-mai a acestui an pe o populație digitalizată, reprezentativ urbană. Au existat 1.022 de chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un eșantion de respondenți cu vârste de peste 14 ani din toată România, cu o eroare de eșantionare de 3%.