SERVE, prima cramă privată din România, apasă pedala accelerației în retail

SERVE, prima cramă privată din România, plănuiește să-și extindă operațiunile în retail, să listeze produse din mai multe game din portofoliu și să ajungă în noi rețele de retail, precum Mega Image, astfel încă vânzările din acest canal să depășească 40% din cifra de afaceri, cât reprezintă în prezent, după cum a declarat Silviana Petre Badea, Director General SERVE. Mihaela Tyrel de Poix si Silviana Petre Badea_Crama SERVE_producator vinuri retail 2024. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Silviana Petre Badea a preluat conducerea SERVE de la mama sa, Mihaela Tyrel de Poix, care a fost implicată în business încă de la fondarea sa, în 1994. După 30 de ani, Mihaela Tyrel de Poix a luat decizia strategică de a-i rămâne alături fiicei sale în calitate de principal consultant. Schimbarea de generație se produce și la nivelul producției de vin: în urmaătorii trei ani oenologul Aurel Rotărescu, cel care a fost implicat în businessul SERVE încă de la fondarea sa de către contele Guy Tyrel de Poix, îi va preda ștafeta lui Sabin Baniță, care lucrează în cadrul cramei de mai bine de cinci ani.

„Cel mai mare diferențiator al nostru este faptul că am fost și rămânem o afacere de familie, astfel că noi construim pentru viitor, pentru generațiile viitoare. Suntem mici printre cei mari și mari printre cei mici”, spune Silviana despre cum a evoluat crama Serve din 1993 până în prezent. În prezent, retailul reprezintă 40% din businessul Serve, dintre care magazinele specializate și cele online reprezintă în jur de 5%, în timp ce 30% merge către export, în țări precum Belgia, Franța, Germania, Marea Britanie, Elveția, Canada sau SUA.

Focusul către retail a luat având în perioada pandemiei de COVID-19, când industria HoReCa, căreia SERVE i se adresa cu precădere, a fost grav impactată de restricții și închieri. „Nu a fost simplu să ne concentrăm pe retail și să ne listăm în cât mai multe locații, cu diverse sortimente”, explică Silviana. În prezent, produsele din portofoliul SERVE sunt prezente în Kaufland, Carrefour, Auchan, Metro, Selgros, Lidl și urmează să se listeze și în Mega Image.

La 30 de ani de la înființare, SERVE au ajuns să aibă în 2023 o producție de 500.000 de sticle, vândută integral, o cifră de afaceri de două milioane de euro și o echipă de 60 de angajați. Capacitatea totală a cramei din Dealu Mare, Ceptura ajunge la un milion de sticle de vin, drept urmare noua generație de antreprenori de la cârma SERVE plănuiește să crească cu 30% listările produselor high-end în retail și cu 200% listările vinurile mid-end în comerț. Totodată, planurile pentru următorii cinci ani prevăd o cifră de afaceri de zece ori mai mare în segmentul B2C. Mai mult, până în 2023 SERVE intenționează să-și diversifice piețele de export.

Noul director general și-a propus ca, în 5 ani, Crama Serve să devină cel mai admirat business de vinuri din România în rândul partenerilor și consumatorilor și să contribuie semnificativ la poziționarea vinului ca brand de țară.

„Ne-am propus să contribuim și la poziționarea vinului ca brand de țară. Ne vom implica în acțiuni de organizare și coeziune pentru a promova zona alături de alți producători și pentru a crea un obicei de consum în oenoturism, astfel încât Dealu Mare să devină o alternativă la Valea Prahovei pentru bucureșteni. Ca noutate, profitând de spațiul vast și ofertant, Crama și-a deschis porțile vizitatorilor în baza unui program zilnic. Aceștia pot intra direct în cramă pentru experiențe de degustare, fără o programare prealabilă”, adaugă reprezentanții SERVE.
Compania explorează în prezent oportunități atât în zona de producție, cât și în cea de marketing și vânzări, respectiv cultura și vinul BIO, sustenabilitate și ESG în viticultură, inovație în packaging pentru reducerea amprentei de carbon, demistificarea vinului pentru consumatori și oenoturism.

Crama SERVE este unul dintre cei mai cunoscuți producători de vin din Dealu Mare, regiune renumită pentru condițiile climatice ideale pentru cultivarea strugurilor roșii. Crama SERVE deține și exploatează 65 de hectare de viță de vie în zona Ceptura, având o producție anuală de circa 500.000 de sticle de vin și o cifră de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro. Din portofoliul SERVE fac parte branduri precum „Vinul Cavalerului”, „Terra Romana” și gama „Cuvée”. Crama este în special cunoscută pentru vinurile premium Cuvée Charlotte, Cuvée Guy de Poix, Cuvée Clemence, Cuvée Amaury, Cuvée Sissi și Cuvée Pacs, precum și pentru asocierea de soiuri autohtone precum Feteasca Neagră sau Fetească Albă cu soiuri internaționale, în asamblaje excepționale.

portofoliu vinuri Purcari Wineries
Purcari Wineries își extinde prezența în Dealu Mare
Grupul Purcari își extinde prezența pe piața din România prin intermediul filialei locale, Crama Ceptura. Recent, grupul a realizat o achiziție...
Producătorul de vinuri Cramele Recaș
Cramele Recaș intră în acționariatul producătorului Tenuta Odobești
Cramele Recaș, liderul producătorilor de vinuri din România după cifra de afaceri și cel mai mare exportator de vin din țară, anunță...
Mihaela Tyrel de Poix predă ștafeta la conducerea Cramei SERVE
Mihaela Tyrel de Poix predă ștafeta la conducerea Cramei SERVE
Silviana Petre-Badea a preluat conducerea Cramei SERVE. După o experiență îndelungată în real estate, Silviana Petre-Badea a preluat...
Serve îl numește pe Daniel Stanciu Director de Dezvoltare
Serve îl numește pe Daniel Stanciu Director de Dezvoltare
Producătorul de vinuri Serve își consolidează echipa cooptându-l pe Daniel Stanciu pentru funcția de Director de Dezvoltare, poziție nou...