România, țara cu cea mai ieftină pâine și cel mai mare consum individual

România este țara cu cel mai mic preț pentru pâine și cereale la nivel european, potrivit datelor Eurostat, mai mic chiar decât în Bulgaria ori Polonia. România, țara cu cea mai ieftină pâine și cel mai mare consum individual

În 2019, prețul pâinii pe piața locală era la jumătate față de media calculată la nivelul Uniunii Europene. Concret, pe plan local pâinea costa cu 47% mai puțin decât în restul țărilor membre UE, în Bulgaria prețul a fost cu 35% sub medie, în Polonia cu 30%, inclusiv în Marea Britanie, la nivelul anului 2019, pâinea a fost mai ieftină cu 15% față de media Uniunii Europene.

La polul opus se află Danemarca, cu 51% peste medie, Austria cu 33% și Luxemburg cu 25% peste media calculată de Eurostat.

În privința consumului, cantitatea medie pe care un român o consumă într-un an se ridică la 96 de kilograme de pâine și produse de panificație, potrivit unei analize Euromonitor. Topul este continuat de Germania și de Franța.

Deși în ultimii cinci ani cantitatea consumată s-a redus, România rămâne pe primul loc la nivelul Uniunii Europene cu aproximativ 260 de grame de pâine și produse de panificație consumate zilnic.
 

O categorie care face upgrade de la tradiționala franzelă la artizanal. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
O categorie care face upgrade de la tradiționala franzelă la artizanal
Piața de panificație din România traversează o perioadă de transformare accelerată, în care volumele scad, în timp ce exigențele...
Viorel Ognean, Lantmännen Unibake: Perseverența în proiectul de 100 de milioane de euro ne-a adus succesul. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Viorel Ognean, Lantmännen Unibake: Perseverența ne-a adus succesul
La patru ani de la demararea investiției de 100 milioane de euro în România, Lantmännen Unibake este pregătit să culeagă roadele. Cu trei...
Carrefour lansează un portofoliu de pâini de specialitate împreună cu parteneri locali. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour lansează un portofoliu de pâini de specialitate împreună cu parteneri locali
Carrefour România își consolidează portofoliul de panificație și creează un segment dedicat pâinilor de specialitate și produselor de...
Ionut Ilie Director General Bimbo Romania
Dublarea businessului, ținta Bimbo România pentru următorii cinci ani
Creștere, inovație și sustenabilitate – acestea sunt cuvintele-cheie care definesc strategia Bimbo România. Ținta pentru următorii cinci ani?...
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Statistic, România este țara cu cele mai ieftine alimente la nivel european. Doar că tot statistic, România este țara cu una dintre cele mai...
Pâinea albă, alimentul nelipsit de pe masa consumatorilor români
Pâinea albă, alimentul nelipsit de pe masa consumatorilor români
Recunoscuți drept cei mai mari consumatori de pâine la nivelul Uniunii Europene, românii nu și-au schimbat obiceiurile pe parcursul pandemiei,...