Puratos România, vânzări de peste 150 mil. lei în 2018
Puratos România, filiala liderului global în producția de ingrediente pentru industriile de brutărie, patiserie-cofetărie şi ciocolaterie, a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 152,64 milioane de lei, în creștere cu 6% față de anul precedent, în linie cu prognozele de creștere, iar pentru 2019 compania estimează un plus de 10%. Din punct de vedere volumic, compania a produs pe plan local 22.163 tone de ingrediente, depășind cu 15% producția din anul precedent.
În 2018, compania a investit peste 2,2 miliarde de lei, atât în modernizarea liniilor de producție din fabrica situată în judeţul Ilfov, cât și a Centrului de Inovație din București. Investiţia a avut ca scop extinderea spaţiului de inovare şi achiziția de utilaje pentru un laborator de 145 mp, în care echipa de cercetare şi consultanţii tehnicieni vor stimula inovaţia în brutărie, patiserie şi ciocolaterie.
“Inovaţia va fi şi în continuare unul dintre factorii cheie în dezvoltarea pieţei autohtone, o piață foarte dinamică, având un potenţial cert de creştere. În 2019-2020, vom rămâne unul dintre principalii investitori din sectorul de profil, urmând să extindem facilităţile de producţie şi să recalibrăm o parte din portofoliu, cu accent pe ingrediente sustenabile, care respectă cerințele consumatorilor pentru un profil nutrițional mai ridicat, etichete curate și materii prime organice”, a declarat Gabriel Gălușcan, Director General al Puratos România.
Astfel, pentru perioada următoare, compania are în plan extinderea capacității de producție, care vine la pachet cu o investiție într-o linie de umpluturi pe bază de fructe. ”Este un proiect care a început anul trecut și care continuă anul acesta și în 2020 și vorbim despre o investiție de câteva milioane de euro”, a precizat Gabriela Bereș, Director Regional Europa Centrală și de Est.
Puratos este prezent pe piața din România din 1995, iar din anul 2006, Puratos deține în România și o fabrică, situată în nordul Capitalei, după o investiție de 10 milioane de euro. Producătorul furnizează materii prime pentru mai mult de 2.500 de clienți din sectorul industrial, artizanal, retail și Horeca și exportă produse către filialele Puratos din Bulgaria, Grecia, Republica Moldova, Ungaria, Kosovo, Serbia și Israel. Exporturile au o contribuție de 15% în totalul cifrei de afaceri, în timp ce segmentul de retail (comercianți care au in store bakery) generează până în 5% din vânzările totale.





