Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 5 mil. euro în acest an
PhoenixY, compania care produce pufuleții Gusto, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 26 milioane de euro, iar pentru 2019 estimează un avans de 25% și pregătește investiții de cinci milioane de euro, a declarat pentru Progresiv Eliodor Apostolescu, proprietarul businessului.
“2018 a fost un an bun pentru compania noastră, cu un ritm foarte alert. Am încheiat contracte noi, am dezvoltat produse noi, pentru rafturi noi. Creșterea a venit din lansarea de noi produse, inovatoare, care au sprijinit brandul să devină și mai vizibil atât la nivel național, cât și internațional. Continuarea expansiunii internaționale, extinderea brandului pe piețele externe este al doilea factor care a susținut evoluția businessului”, afirmă Eliodor Apostolescu.
Pentru acest an, compania estimează un avans de 25% a cifrei de afaceri și menținerea profitabilității „cel puțin la nivelul actual” din punct de vedere procentual. Bugetul alocat pentru investiții în acest an va fi de aproximativ cinci milioane de euro, bani direcționați spre dezvoltarea de noi produse și tehnologii.
“Anul 2018 a adus lansarea în cinci țări a gamei de pufuleți Gusto bio cu fructe, o tehnologie unică de fabricație la care am lucrat doi ani. Produsele au înregistrat deja un mare succes și ne-am propus să le lansăm anul acesta și pe piața românească. În plus, avem în cercetare și dezvoltare în stadiu aproape de final câteva game noi. Acestea sunt inspirate de dorințele consumatorilor de diversitate de gust, arome sau categorii noi de produse, iar după studiile noastre de piață am ales acele game care bifează cât mai multe dintre aceste dorințe”, mai spune Eliodor Apostolescu.
Evoluția businessului în acest an va fi susținută și de activitatea la export, pufuleții Gusto fiind comercializați în prezent în 32 de țări, din Noua Zeelandă și până în America. Construcția unei noi unități de producție rămâne unul din obiectivele următorilor ani, însă anul acesta eforturile companiei se vor concentra pe Europa.
“Deși vânzările pe această piață sunt în creștere, anul acesta ne vom concentra pe Europa. Produsele noastre se situează deja pe primele trei locuri în preferința consumatorilor din mai multe țări, așa că ne vom axa pe creșterea expunerii produsului în această regiune, cu noi țări, noi produse și noi parteneriate cu marile lanțuri de retail”, punctează proprietarul PhoenixY.
Planurile de expansiune implică, de asemenea, și o majorare a capacității de producție, care ar putea ajunge în acest an la peste 75 tone/zi. Compania deține o unitate de producție în Băicoi, județul Prahova.