Proprietarii Gusto vor să vândă pufuleți de 25 milioane euro în acest an

Compania PhoenixY, proprietarii brandului Gusto, vor să încheie acest an cu afaceri de 23-25 milioane de euro, a explicat pentru Progresiv Eliodor Apostolescu, unul dintre fondatorii businessului, mizând pe creșterea capacității de producție și a ponderii exporturilor. Proprietarii Gusto vor să vândă pufuleți de 25 milioane euro în acest an

PhoenixY a încheiat anul trecut cu afaceri de 21,2 milioane euro și un profit de aproximativ 2,5 milioane euro. În primele șase luni din acest an cifra de afaceri a fost în jur de 11 milioane euro.

,,Compania noastră nu a încetat să investească în dezvoltarea uniformă a tuturor sectoarelor din companie, precum deschiderea de linii și tehnologii noi de producție, logistică prin achiziționarea de camioane noi și extinderea compartimentului mentenanță, în programe soft și programe pentru resurse umane, și bineînteles, cel mai important lucru - să investim în oameni. Nu este de neglijat investiția constantă în pătrunderea pe noi piețe pentru produsele noastre”, a spus Eliodor Apostolescu.

Anul acesta, capacitatea de producție a crescut cu peste 30%, însă numărul de pungi vândute zilnic a rămas neschimbat, în jur de un milion de unități pe zi. ,,De menționat aici este că preferința consumatorilor în ultima perioadă s-a schimbat, aceștia dorindu-și  gramaje mai mari per pungă”, punctează Eliodor Apostolescu.

În prezent, ponderea vânzărilor este împărțită în mod egal între comerțul modern și cel tradițional.

Pe de altă parte, în jur de 40% din producția fabricii de la Băicoi merge spre export, în peste 20 de țări, din Europa, dar și în Dubai, Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă sau Indonezia. Astfel, pufuletii Gusto se regasesc pe rafturile marilor retaileri internaționali, precum Spar, Aldi, Norma, Carrefour, Auchan, Rewe, Metro sau Edeka.

,,Nu avem în plan extinderea pe piețe noi, ci ne concentrăm pe consolidarea poziției pe piețele în care suntem deja prezenți. Cu toate acestea, lunar activăm clienți în zone geografice noi, pur și simplu pentru că produsele ne sunt solicitate de către aceștia. Primim solicitări din multiple țări, pe toate canalele de comunicare, avem consumatori care ne solicită produsele inclusiv pe Facebook”, a mai spus Eliodor Apostolescu.

Acesta a mai precizat că cea mai mare provocare, atât în țară, cât și în străinătate, este competiția din ce în ce mai puternică din partea producătorilor globali.

,,Expansiunea internațională ne-a adus în concurență directă cu producători globali din domeniu, deci competiția în care ne aflăm este tot mai acerbă și fără un progres permanent nu am putea face față acestei lupte”, a afirmat Eliodor Apostolescu.

Un atu în această competiție l-a reprezentat și dezvoltarea susținută a gamei de produse. Astfel, dacă anul trecut portofoliul companiei cuprindea 131 de sku-uri, în prezent numărul este de 256 și alte 20 de coduri noi de produs sunt în dezvoltare. Cel puțin zece dintre acestea vor fi lansate până la finalul anului. Recent, PhoenixY a lansat și gama eco, a cărei vânzări înregistrează ,,ușoare creșteri".

,,Fiind un segment nou abordat de noi, suntem mulțumiți de vânzările înregistrate. Românii devin din ce în ce mai interesați de aceste produse, devin mai deschiși și mai conștienți de dieta zilnică”, mai spune Eliodor Apostolescu.

Întrebat dacă pe lista priorităților se află și o nouă unitate de producție, co-fondatorul PhoenixY nu exclude această posibilitate.

,,Cred că pentru orice companie în plină dezvoltare, stabilă și cu focus pe inovație, acest plan este un pas firesc. În special, atunci când produsele noastre, ajung să fie atât de plăcute, preferate și alese la raft de consumatori din întreaga lume. (...) Ne dorim să ținem pasul cu aceste preferințe și decizii și să venim cât mai aproape de consumatorii străini. Deci, vom continua să investim constant în dezvoltarea companiei noastre”, a conchis Apostolescu.

Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 6 milioane de euro pentru anul acesta
Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 6 milioane de euro pentru anul acesta
Compania Phoenix Y, producătorul pufuleților Gusto, pregătește pentru acest an investiții de 6 milioane de euro în tehnologie și utilaje noi,...
Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 5 mil. euro în acest an
Proprietarul pufuleților Gusto pregătește investiții de 5 mil. euro în acest an
PhoenixY, compania care produce pufuleții Gusto, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 26 milioane de euro, iar pentru 2019 estimează...
Proprietarul pufuleților Gusto, un antreprenor care pune egal între simplitate și profit
Proprietarul pufuleților Gusto, un antreprenor care pune egal între simplitate și profit
„Nu visa la avioane la care nu poți ajunge, gândește-te la ce poți realiza practic” este principiul cu care a plecat la drum, pe vremea când...
Proprietarii Gusto vor să vândă pufuleți de 25 milioane euro în acest an
Proprietarii Gusto vor să vândă pufuleți de 25 milioane euro în acest an
Compania PhoenixY, proprietarii brandului Gusto, vor să încheie acest an cu afaceri de 23-25 milioane de euro, a explicat pentru Progresiv Eliodor...