Profit cu 50% mai mare la semestru pentru URBB
Compania United Romanian Breweries Bere Prod (URBB) a anunțat o creșterea a cifrei de afaceri de peste 25%, la aproximativ 215 milioane de lei și a profitului cu 50% la opt milioane de lei. Principalul brand produs de companie, Tuborg, a fost și cel care a contribuit cel mai mult la acest avans în condițiile în care volumul vânzărilor de bere Tuborg a crescut cu 20% în primele opt luni ale acestui an.
”La aceste rezultate a contribuit reducerea TVA, faptul că nu a fost un an așa de ploios, dar și creșterea turismului care s-a resimțit în vânzările din horeca. S-a simțit faptul că oamenii dispun de venituri mai mari pe care să le cheltuiască, astfel că ies și consumă mai mult afară în loc să consume acasă”, Shachar Shaine, președintele URBB (foto).
În ceea ce privește piața berii, volumul vânzărilor din prima parte a anului a stagnat în România comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însă mărcile premium și cele de import sunt pe un trend de creștere, a mai precizat Shaine.
”Mărcile premium și superpremium, inclusiv cele de import din aceste categorii, au crescut anul acesta mai mult decât brandurile locale sau cele poziționate în zona economy. Acest lucru s-a reflectat și prin scăderea vânzărilor de bere la PET cu 4% și creșterea celor de bere la sticlă și draft cu 5%”, a declarat Shachar Shaine într-o conferință de presă.
Tuborg, care este cea mai bine vândută marcă de bere internațională produsă sub licență în România, a beneficiat și de campania ”Tuborg dă tonul!” care a avut în centrul său un concurs cu premii substanțiale oferite participanților.
Posibile investiții la orizontul lui 2017
Tuboorg se gândește să investească în creșterea capacității de producție în următorul an în contextul în care fabrica de bere URBB din Pantelimon, cu o capacitate anuală de două milioane de hectolitri, a funcționat la capacitate maximă în lunile iulie și august.
”În următoarea lună vom lua o decizie în privința investițiilor. Am așteptat să se termine sezonul de vară pentru a putea face o evaluare a investițiilor de care avem nevoie în sezonul viitor”, a mai spus Shachar Shaine.
La obținerea rezultatelor bune din acest an au contribuit și exporturile de bere. Compania exportă aproximativ 10% din ceea ce produce în special în țări din regiune (Albania, Macedonia, Moldova, Turcia, Bulgaria) unde grupul Carlsberg, unul dintre acționarii URBB, nu deține fabrici de bere.
United Romanian Breweries Bere Prod are, potrivit propriilor estimări, o cotă de 8% din volumul și 10% din valoarea pieței berii din România.



