Producătorul salatelor Eisberg, investiții de patru ori mai mari în fabrică decât estimările inițiale
Producătorul de salate Eisberg România, parte a grupului elvețian Bell, a ajuns la investiții de 8 milioane de euro în extinderea unității de producție pe care o deține în localitatea Pantelimon, județul Ilfov. Proiectul a fost demarat în 2019, valoarea bugetată inițial fiind de 2 milioane de euro.
”Am început acest proiect de extindere a spațiului și a liniilor de producție în 2019 cu gândul că investim 2 milioane de euro și în 2022 am depășit lejer 8 milioane de euro. Tehnologia este scumpă, materialele se scumpesc de la o zi la alta și am adăugat lucruri noi la proiect, cum ar fi panourile voltaice”, a explicat pentru Progresiv Nicoleta Scarlat, Director de vânzări în cadrul companiei.
Compania a finalizat la începutul lui 2021 vestiarele, cantina, un spațiu dediat musafirilor și degustărilor. Pe partea de spațiu de producție au existat provocări logistice date de exproprierea pentru lărgirea liniei de centură, dar și datorită unor standarde noi pe care producătorul a vrut să le implementeze. Cu toate acestea, Eisberg estimează că până în 2023 va inaugura o nouă linie de produse.
„Procentul de creștere este sensibil mai mic decât cel din 2021”
În ceea ce privește rezultatele, producătorul salatelor Eisberg a reușit să mențină ritmul ascendent la nivel de volume pentru primele șase luni ale acestui an, însă procentul de creștere este sensibil mai mic decât cel din 2021.
”Nu mai avem un procent de creștere de peste 10%, însă ne menținem pe un trend de creștere a volumului. Valoric, lucrurile nu par roz. Totuși vorbim despre o companie care a decis să își continue investițiile pe vremuri de COVID-19 și a completat investiția pe vremuri de război. Este însă speranța că lucrurile nu vor continua așa. Consumul de produse sănătoase nu a ieșit din trend, există în continuare dorința de a consuma alimente care te ajută să te simți bine, alimente care aduc un plus de calitate vieții. Deși suntem foarte departe de o creștere după cum ne-am dori, vorbim, totuși, de o creștere”, a explicat Nicoleta Scarlat.
În ceea ce privește așteptările pentru anul acesta, producătorul și-a setat să încheie 2022 pe un trend pozitiv, să mențină nivelul de preț, singura majorare fiind cea adusă de inflație.
”Provocarea aprovizionării este cea mai mare și dacă reușim să trecem de asta avem un mare plus în viitor. La acest moment sunt sere în Italia în care soarele a topit la propriu folia de protecție și culturile nu mai există. Întreaga Europă este roșie de la temperaturile crescute, râurile mari au un debit mult sub nivelul minim, asta înseamnă încălzire globală, astea sunt urmările. România nu are temperatură de cultivare salate, nu are irigații și nu prea are dorință de a-și asuma provocarea cultivării de salate; luăm din țară, așadar, cât și ce ne permit condițiile”, completează Nicoleta Scarlat.
Cum arată strategia de viitor? ”Facem economii pe cât putem și adaptăm planul de business pas cu pas”, mai punctează managerul Eisberg.
Grupul Eisberg, cu sediul în Dällikon, Elveția, este unul dintre liderii din Europa și numărul unu în Elveția și Europa de Est în producția de salate convenience (proaspete, gata spălate și ambalate), legume și fructe proaspete. Aproximativ 1.200 de angajați sunt implicați în furnizarea unui total de aproximativ 34.000 de tone de produse proaspete pentru utilizare zilnică către clienți din douăsprezece țări. Eisberg deține trei centre de producție în Elveția, câte unul în Polonia, România și Ungaria și un birou de achiziții în Spania, iar clienții grupului includ rețelele de retail și jucători din industriile HoReCa. În 2016, Eisberg a devenit parte a grupului Bell – unul dintre cele mai mari grupuri de companii alimentare din lume, originar tot din Elveția, iar în 2017 a fuzionat cu o altă companie elvețiană Gastro Star.