Producătorul Bere Zăganu și-a majorat vânzările cu 10% în primul semestru

După ce în 2017 afacerile Fabricii de Bere Bună, producătorul berii Zăganu, au crescut cu 12,2% comparativ cu 2016, până la 4,18 milioane lei, primul semestru a adus un avans de 10% pe fondul atragerii de noi clienți și a creșterii capacității de producție de la an la an. Producătorul Bere Zăganu și-a majorat vânzările cu 10% în primul semestru

“Pentru Zăganu 2017 a fost un an bun, vânzările au crescut în volum cu 13% față de 2016, prin extinderea portofoliului de clienți, în special în țară, în orașele din afara Bucureștiului”, a spus pentru Progresiv Laurențiu Bănescu (foto dreapta), co-fondator Fabrica de Bere Bună.

Anul trecut, compania, fondată în 2013 de Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,18 milioane lei, respectiv un profit net de 637.976 lei.

După un prim trimestru „mai greu”, luna martie a marcat o revenire a vânzărilor, ceea ce a făcut ca primul semestru al acestui an să aducă un avans de 10% comparativ cu 2017.

“Credem că a început să crească apetitul băutorilor români de bere pentru berea artizanală, făcută cu ingrediente naturale și respectând procesul natural de fermentare. Acum cinci ani când Zăganu a pornit munca de pionierat, în 2013, lucrurile stăteau cu totul altfel, practic nu exista bere artizanală. Acum vedem o evoluție extraordinară a producătorilor de bere artizanală, dar mai ales a consumului, în special în HoReCa, dar tot mai mult și în retailul modern”, a mai spus Laurențiu Bănescu.

Pe lista de priorități până la finalul acestui an se află lansarea de beri noi și dezvoltarea capacității de producție și de îmbuteliere.

“Creșterea este urmare a schimbării consumului de la berea industrială și de import către berea artizanală, iar deși numeric microberăriile cresc, nu mă aștept la o creștere majoră a vânzărilor totale, însă în vreo 2-3 ani cred că piața va lua avânt și va ajunge, sperăm noi, la 1% market share în următorii 10 ani”, a punctat Bănescu.

În prezent, 20% din producția fabricii din satul Măneciu-Ungureni, județul Prahova, merge spre retailul modern, restul fiind distribuit în locații HoReCa din București, Iași, Cluj sau Brașov.

Potrivit GfK, în ultimul an, 12% dintre cumpărători au ales berea craft, cu 30% mai mulți decât în perioada anterioară. Volumul mediu de bere craft consumat de-a lungul anului într-o familie este de aproape 6 litri, fiind achiziționat de aproape 4 ori pe an. Microberarii evaluează piața berii artizanale la un volum de 10-12.000 de hectolitri, adică nici 0,1% din piața locală a berii.

Ground Zero Beer vizează o creștere de 40% a afacerilor în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ground Zero Beer vizează o creștere de 40% a afacerilor în 2025
Ground Zero Beer, unul dintre principalii producători de bere artizanală din România, a înregistrat o dublare a cifrei de afaceri în 2024,...
bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
 Zăganu și Bere Sibiu se alătură asociației Berarii României
Zăganu și Bere Sibiu se alătură asociației Berarii României
Zăganu și Bere Sibiu, doi producători importanți de bere artizanală, se alătură asociației Berarii României. Astfel, asociația Berarii...
Laurențiu Bănescu, Bere Zăganu: Estimăm o creștere a volumelor cu 10-12% în acest an, în condiții normale
Laurențiu Bănescu, Bere Zăganu: Estimăm o creștere a volumelor cu 10-12% în acest an, în condiții normale
Microberăria Zăganu a încheiat anul trecut cu o creștere a cifrei de afaceri de 15% comparativ cu 2021, iar pentru 2023 estimează un avans de...