Prețul unui produs continuă să influențeze cel mai mult decizia de cumpărare

Când vine vorba de aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, ceea ce influențează cel mai mult decizia de cumpărare este prețul (76%) și ingredientele/conținutul (74.2%), arată un studiu online realizat de Invisible Nature, firma de consultanță strategică în domeniul sustenabilității corporative și al conservării mediului, în parteneriat cu Questia Group. Prețul unui produs continuă să influențeze cel mai mult decizia de cumpărare

La nivel general, respondenții au declarat că își fac cumpărăturile în primul rând de la hypermarketuri (81.9%), principalele produse achiziționate fiind cele alimentare (ex: lactate, legume, carne) și cele de îngrijire personală. În ceea ce privește originea produselor, 63.2% dintre respondenți au răspuns că achiziționează atât produse locale cât și internaționale.

Când vine vorba de motivațiile pentru achiziționarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raționale – sunt mai naturale (61.6%),  sunt de o calitate mai bună (54.4%) – dar și aspecte emoționale– dorința de a sprijini economia locală (49.3%).

La întrebarea ,,Pe care dintre următoarele certificări le cunoști?”, cele mai cunoscute certificări de către respondenți au reieșit a fi ,,frunza europeană” pentru agricultură ecologică (62.5%), EU Ecolabel (58.1%) și sigla ,,AE” (52.2%). Însă atunci când sunt luate în considerare aspectele la care se uită românii când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, certificările contează doar pentru 27.2%.

Derulată în perioada 23-28 februarie 2018, cercetarea are la bază un sondaj online efectuat pe un eșantion de 500 de respondenți, iar marja de eroare este de +/- 4% (raportată la populația online).

Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
După patru ani în care cumpărătorii au fost nevoiți să facă față unor provocări multiple și să dezvolte strategii pentru a economisi, în...
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic, arată datele celui...
Cina, principalul moment de consum pentru produsele semipreparate
Cina, principalul moment de consum pentru produsele semipreparate
Produsele semipreparate sunt din ce în ce mai prezente în coșul de cumpărături al consumatorilor români datorită opțiunilor variate pe care...
Studiu: Legumele, fructele și pâinea, top 3 alimente consumate zilnic sau aproape zilnic de 80% dintre români
Studiu: Legumele, fructele și pâinea, top 3 alimente consumate zilnic sau aproape zilnic de 80% dintre români
Doar 30% dintre femei și 41% dintre bărbați sunt de părere că au o alimentație de calitate bună, iar majoritatea respondenților (58%)...
EY: Românii au cheltuit mai puțin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții
EY: Românii au cheltuit mai puțin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții
Majoritatea românilor au cheltuit mai puțin pe produse alimentare în 2022 și și-au redus economiile și investițiile, arată cel mai recent...