Premieră pentru Unilact: exporturile au depășit vânzările interne
Unilact Transilvania, producătorul brandului de lactate De la Ferma, a înregistrat anul trecut, în premieră, vânzări mai mari la export decât pe piața din România. Astfel, în luna iulie balanța s-a modificat în favoarea exporturilor și compania a încheiat anul cu 52% vânzări pe piețele externe.
„Dorim să ne consolidăm relațiile cu noii distribuitori și să mai adăugăm gama nouă de brânză de burduf <>. Avem în plan să vindem la vară în SUA pentru prima dată o brânză fabricată 100% din lapte de oaie. Am avut o experiență neplăcută în trecut cu un distribuitor din Suedia și ne-am ferit de atunci de țările nordice. Vrem să ne întoarcem și să ne găsim distribuitori și acolo”, a spus pentru Progresiv Marius Bîcu, proprietarul Unilact Transilvania.
Produsele companiei ajung în prezent în țări ca Germania, Franţa, Danemarca, Olanda, Cipru, Marea Britanie şi Luxemburg.
Anul trecut, Unilact Transilvania a încheiat cu o cifră de afaceri mai mare cu 20% comparativ cu 2016, depășind 20 de milioane de lei. În ceea ce privește profitabilitatea, compania a încheiat cu 2,6 milioane de lei, în scădere pe fondul a trei motive invocate de proprietarul producătorului: „trei creșteri salariale importante, un buget dublu pentru marketing, majorarea considerabilă a prețului materiei prime în a doua jumătate a anului”.
Pentru anul în curs, Unilact Transilvania are în plan o majorare de zece ori a capacității de producție pentru brânza de burduf.
„Când cumpărăm utilaje, ne gândim la ce o să avem nevoie peste trei ani, nu acum. Vânzările de burduf au crescut în acest an cu 30% și la anul vrem să creștem mult producția. O să lansăm o gamă întreagă de brânză de burduf premium sub marca De la Ferma. Obiectivul este să obținem textura brânzei de burduf frământată tradițional cu utilaje moderne”, afirmă Marius Bîcu.
De asemenea, producătorul intenționează să mărească echipa cu încă șase noi angajați.
Pe lista de priorități pentru 2018 se află și investiții în utilaje și clădiri noi, în marketing și echipă. Bugetul se ridică la 2,5 milioane de lei.
În ceea ce privește cifra de afaceri estimată pentru acest an, proprietarul Unilact Transilvania vorbește de depășirea pragului de 5 milioane de euro, respectiv un avans de 15% comparativ cu 2017.
„Am crescut la export mult în 2017 și vrem să creștem mult în România în 2018. Suntem în negocieri cu un distribuitor care să ne ajute cu <> lui să ajungem la mai mulți clienți în țară. Suntem prezenți în comerțul modern național doar în hypermarketuri (Kaufland, Carrefour, Auchan) și ne dorim să ajungem la supermarketuri și în proximitate cu ajutorul distribuitorului nou. De asemenea, ne așteptăm la o creștere mare la brânza de burduf. Ne-am propus să dublăm vânzările față de anul trecut”, a detaliat Bîcu.
Unilact Transilvania este unul dintre principalii producători locali de produse lactate, deţinând o unitate de producţie de produse lactate, o fermă şi peste 1.000 hectare de teren agricol în localitatea Unirea din judeţul Alba. Fabrica Unilact Transilvania procesează zilnic 15.000 de litri de lapte, iar 25% din materia primă necesară este asigurată de propria fermă, care adăpostește 900 de oi, respectiv 370 de bovine.