Cum vrea Ferma cu Omenie să își majoreze afacerile cu un ritm de 5 ori mai mare decât în 2021

Dacă anul trecut ritmul de creștere a afacerilor Fermei cu Omenie a fost de 16%, departe de obiectivele setate inițial, pentru 2022 compania are planuri ambițioase și vizează un avans de 80% (aproximativ 7 milioande euro), cu o marjă netă de profit de 10%, a declarat pentru Progresiv Marius Bîcu, Director General Ferma cu Omenie. Cum vrea Ferma cu Omenie să își majoreze afacerile cu un ritm de 5 ori mai mare decât în 2021

“Anul trecut a fost un an de consolidare. Am făcut o investiție mare în reorganizarea departamentului de vânzări, am creat poziții noi, iar începând cu ultimul trimestru investiția mare în recrutare și training a început să dea roade. Am învățat multe de la școala de vânzări pe care am parcurs-o împreună cu colegii din departamentul de vânzări și am și aplicat în practică multe dintre acestea, astfel încât, în prezent, lucrăm mai organizat și mult mai eficient. Cifra de afaceri aferentă anului 2021 este de aproape 20 de mil. lei sau 4 mil. Euro, în creștere cu 16% față de anul 2020. La nivel de profitabilitate, profitul net reprezintă 4% din CA realizată. Am fost departe de obiectivele setate la finalul anului 2020 în care am estimat o creștere de 40%, dar în schimb ne bazăm pe o creștere sănătoasă și stabilă. În loc să ne căutăm scuze pentru realizarea parțială a obiectivelor din 2021 am gândit la sfârșit de decembrie un plan curajos și un buget mai bine făcut, astfel încât să nu mai repetăm greșelile făcute în trecut”, a spus Marius Bîcu.

Dacă anul 2021 a fost unul de consolidare, 2022 este un an de expansiune. “Facem produse noi, explorăm piețe noi și vom crește cu clienții existenți. Pentru acest an avem ca obiectiv realizarea unei cifre de afaceri nete de 36 de milioane de lei (aproximativ 7 milioane de euro), ceea ce reprezintă o creștere de 80% față de anul 2021. La nivel de profitabilitate, obiectivul pentru anul 2022 este să realizăm o marjă netă de profit de 10%”, a punctat Directorul General Ferma cu Omenie.

Noi piețe de desfacere pentru Ferma cu Omenie

Pentru a-și atinge obiectivele, compania intenționează să mențină exporturile la un nivel de 60% din cifra de afaceri prin consolidarea prezenței pe piețe precum Marea Britanie și Germania, sau intrarea pe noi piețe de desfacere. “În prezent exportăm produsele noastre în peste 15 țări europene. Ne dorim să ne extindem și pe piețe pe care încă nu avem parteneri, cum ar fi Grecia sau Țările Nordice. Încă de la finalul anului trecut am început o colaborare cu un partener în Statele Unite. Colaborarea dintre noi s-a concretizat în două livrări, produsele ajungând cu bine la destinație, iar semnalele sunt din ce în ce mai pozitive. Drept pentru care, anul acesta ne vom axa pe o dezvoltare a acestei colaborări. Ne-am fixat ca obiectiv creșterea cifrei de afaceri prin listarea de noi articole și realizarea cel puțin a unei livrări în fiecare lună”, a explicat Marius Bîcu.

Pe de altă partea, producătorul va acorda o atenție deosebită și dezvoltării distribuției în comerțul tradițional, în special în județele Cluj, Alba și Mureș, dar și la nivel național, prin intermediul distribuitorilor.

În ceea ce privește retailul modern, compania va continua colaborarea cu discounterul Lidl. “Vom avea în fiecare lună unul sau două dintre cele mai bune brânzeturi De la Ferma în toate magazinele Lidl din țară. În primele luni de colaborare, în mai puțin de două săptămâni s-a vândut aproximativ 80% din cantitatea aprovizionată”, a detaliat executivul.

Ferma cu Omenie, magazine proprii și investiții în producție

Totodată, pe lista investițiilor programate pentru anul acesta se află și deschiderea unor magazine de brand, dar și reconstrucția site-ului și integrarea unui magazin online.

De asemenea, producătorul va demara în 2022 construcția unui nou depozit, o primă parte din investiția de la Ocna Mureș, având în vedere investiții în producție pentru mărirea capacității, noi modalități sustenabile de ambalare a produselor și utilizarea energiei solare prin intermediul proiectului Electric-up. “În acest scop avem deja depuse proiecte pentru obținerea de fonduri europene. Vom aloca și resurse proprii în valoare de aproximativ un million de euro pentru următorii doi ani”, a adăugat Marius Bîcu.

Un alt proiect pentru acest an este separarea clară a celor două branduri sub care compania comercializează produsele – De la Ferma și Pachet de Acasă. “Promisiunea noastră de brand pentru De la Ferma este ca produsele să fie procesate doar din laptele provenit de la animalele din ferma noastră, un lapte cu o concentrație ridicată de proteină. Totodată, avem în vedere ambalarea în gramaje mai mici, respectând astfel o nouă tendință de pe piață”, a precizat Bîcu.

Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Daniel Gross, Penny România: Ne concentrăm pe atingerea targetului de a deschide încă 35-40 de magazine
Pentru Penny România, 2022 a stat sub semnul creșterii, fiind un an record din perspectiva creșterii cifrei de afaceri. Avansul de 33% a fost...
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Marco Giudici, Lidl România: Credem că vom fi parte din motorul care va susține scăderea inflației
Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...