Peste jumătate dintre români asociază berea cu atmosfera de vacanță și relaxare
Berea este percepută de unu din doi români ca un simbol al relaxării și vacanței, această viziune fiind susținută de 58% dintre bărbați și 40% dintre femei. Concluziile apar într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, care a explorat percepţiile şi obiceiurile de consum ale românilor în legătură cu berea, în sezonul estival. 
"Această percepţie este reflectată deopotrivă de bărbaţi (58%) şi femei (40%); tendinţa este peste medie în rândul celor cu vârsta de peste 35 de ani. Românii spun că berea contribuie semnificativ chiar la atmosfera de vacanţă (39%)", se arată în sondaj. Bărbaţii consideră într-o proporţie mai mare că berea este un element definitoriu al relaxării estivale (46%), o parte importantă din ei (37%) declarând-o chiar băutura lor preferată în concediul de vară; femeile împărtăşesc şi ele această percepţie (33%), mai arată studiul.
"Rezultatele confirmă faptul că berea nu este doar o alegere de moment, ci parte dintr-un ritual social şi personal al vacanţei. Este o băutură asociată cu momentele de bucurie, socializare şi descoperire - mai ales în vacanţă, când oamenii sunt mai deschişi către noi experienţe şi gusturi. Ne bucură să vedem că berea este percepută ca un element al culturii de vacanţă şi este foarte interesant că românii experimentează tot mai mult noi sortimente, de la berea fără alcool la variante premium, dovadă a maturizării gusturilor şi a responsabilităţii în consum", a declarat Corina-Aurelia Zugravu, preşedinte al Centrului de Studii despre Bere.
Studiul mai arată că 50% dintre respondenţi sunt mai dispuşi să experimenteze tipuri noi de bere atunci când sunt în vacanţă, bărbaţii şi femeile manifestând aproape un nivel de interes similar, cu ponderi de 52%, respectiv 47%. De asemenea, înclinaţia spre a experimenta noi gusturi în timpul concediilor este peste medie şi în segmentele de vârstă de peste 35 ani (cu peste 52%).
Potrivit cercetării, unu din doi români care călătoresc în afara ţării aleg să experimenteze berea locală din ţara de destinaţie, acest obicei fiind parte din descoperirea culturii gastronomice a destinaţiei. Acest trend este cel mai evident în segmentele de vârstă de peste 35 ani.
"Vacanţele sunt contextul ideal pentru explorare şi relaxare, iar datele studiului ne arată că berea are un rol puternic în conturarea acestor momente. De la ieşirile cu prietenii până la aventurile culinare de peste hotare, berea se dovedeşte a fi companionul estival pentru români. Aceste date sunt şi o confirmare a ataşamentului profund pe care-l avem faţă de ce înseamnă această băutură, dincolo de gust: emoţia şi experienţa pe care ni le oferă", a declarat Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.
În ceea ce privește locurile în care aleg să se bucure de o bere în vacanţă, bărbaţii spun că plaja este locul favorit unde savurează o bere (39%), o alegere similară cu cea a românilor cu vârsta peste 35 ani. Bărbaţii aleg să consume bere şi în excursii de vară de o zi (25%) şi spun că savurează o bere şi atunci când merg la munte (20%).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Centrul de Studii despre Bere este o iniţiativă interdisciplinară care explorează profunzimea socială, culturală şi istorică a consumului de bere din România.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în luna iulie 2025, pe un eşantion reprezentantiv naţional de 1006 respondenţi de peste 18 ani, din mediul urban şi rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.








