O nouă bere artizanală, produsă local de francezul Arnaud Dussaix
La 18 luni după plecarea sa de la Carrefour România, Arnaud Dussaix lansează un business pornit de la zero împreună cu doi prieteni: o micro-berărie în București, unde se fabrică berea artizanală Sikaru în patru sortimente - Wit (albă), Stout (neagră), Golden ale (blondă) și IPA (roșcată).
Sikaru este o bere vie de tip REAL ALE, nepasteurizată și nefiltrată, maturată și carbonatată natural în sticle. Procesul de fabricație este unul tradițional, berea fiind produsă în cantități mici după propriile rețete dezvoltate în timp prin încercări și degustări.
Micro-berăria, care se numește Ninkasi, este situată în zona de vest a Bucureștiului și are în acest moment o capacitate de îmbuteliere de 750 de hectolitri (75.000 de litri).
“Sikaru este un produs natural care conține drojdie pentru o fermentare secundară în sticlă ce conferă berii arome și gusturi mult mai complexe și o efervescență naturală plăcută. Utilizăm materie primă de cea mai bună calitate, ne asigurăm că malțul nu este modificat genetic, nu adăugam zahăr, conservant, ingrediente artificiale sau alți aditivi, nu înlocuim orzul cu mălai, orez sau alți adjuvanți. Folosim 9 feluri de malț și 7 tipuri de hamei”, a declarat Arnaud Dussaix, acționarul Ninkasi.
Referitor la distribuția acestor noi produse, el a precizat că sunt vizate toate canalele de vânzare relevante pentru categoria berii, precum magazinele specializate, hypermarketurile și HoReCa. “Nu excludem nimic, dar suntem o micro-berărie locală din București, astfel că pentru noi prioritară este piața din Capitală și apoi orașele mari din țară, începând cu Brașov și Constanța”, a mai afirmat Arnaud.
Toate cele patru sortimente de bere sunt fermentate natural timp 15 zile în cuve, iar apoi refermentate și maturate în sticle încă 21-35 zile, în funcție de tipul de bere. Produsele sunt îmbuteliate semi-automat în sticle de 0,33 litri.
“Sikaru este numele unei rețete de bere menționată în Imnul lui Ninkasi, zeița Sumeriană a berii. Scris undeva în jurul anului 1800 înaintea erei noastre pe tăblițe de lut, acest imn este o dovadă a vechimii fabricării berii și a importanței acesteia pentru Sumerieni. Astfel, pentru noi Sikaru este simbolul caracterului artizanal ce ne permite ca prin inovație, creativitate și fantezie să creăm o bere cu personalitate”, a explicat Arnaud originea numelui ales pentru această bere.
Arnaud Dussaix este francezul care a pus bazele departamentului de achiziții al rețelei Carrefour la nivel local, în anul 2000, fiind unul dintre primii angajați ai retailerului și printre cei mai longevivi manageri de top din companie. El a plecat din Carrefour România în septembrie 2013, moment la care deținea funcția de director de exploatare al rețelei de hypermarketuri.



