Nestlé semnează Pactul European Privind Materialele Plastice

Angajamentul Nestlé presupune reducerea cu o treime a plasticului nou utilizat în ambalajele sale în următorii cinci ani, iar pactul semnat va ajuta compania să utilizeze doar ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025. European Plastics Pact a fost inițiat de Franța și Olanda și are ca obiectiv accelerarea tranziției către o economie circulară a materialelor plastice și reducerea dependenței de materiale plastice noi, obținute din combustibili fosili neregenerabili. Nestlé semnează Pactul European Privind Materialele Plastice

Pactul reunește companii de top, ONG-uri și guverne care se angajează să îndeplinească obiective comune până în 2025. Între obiective, reducerea produselor și ambalajelor din plastic nou cu cel puțin 20% și creșterea capacității de colectare și reciclare a ambalajelor din plastic în Europa cu cel puțin 25% sunt primele pe listă. La fel de importantă este însă și creșterea utilizării materialelor plastice reciclate din ambalaje la o medie de cel puțin 30%.

„Unul dintre obiectivele noastre comune este acela de a crea o economie circulară prin îmbunătățirea schemelor de colectare, sortare și reciclare în Europa. Producem, deja, o sticlă Vittel realizată integral din sticle reciclate. Vrem să ne asigurăm că și celelalte ambalaje ale noastre pot fi reciclate pentru obținerea de ambalaje alimentare noi”, susține Marco Settembri, CEO Nestlé pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord.

„Trecerea la plastic reciclat în ambalajele destinate industriei alimentare este esențială pentru îndeplinirea obiectivului Nestlé de a obține zero emisii nete de gaze cu efect de seră, până în 2050, iar semnarea European Plastics Pact reprezintă încă o dovadă a angajamentului asumat în fața partenerilor și consumatorilor noștri. Eforturile făcute la nivel internațional pe parte de design de ambalaj sunt completate pe plan local de demersuri destinate creșterii nivelului de conștientizare a pericolelor poluării, în special pentru tânăra generație, și a gradului de implicare voluntară în proiecte dedicate”,  completează Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé România.

Nestlé a anunțat recent o investiție de peste 1,5 miliarde de franci elvețieni pentru producția de materiale plastice reciclate de calitate alimentară. Se urmărește, astfel, transmiterea unui semnal clar către companiile de reciclare pentru a se concentra pe materiale de calitate alimentară reciclate și pentru a ajuta la crearea unei noi piețe. Totodată, compania a lansat un fond de ambalare sustenabilă de 250 de milioane franci elvețieni, dedicat startup-urilor care au ca scop inovația în segmentul ambalajelor, inclusiv pentru dezvoltarea de materiale noi, sisteme de reumplere și soluții de reciclare.

Paul Henri Kohler_presedintele ROMPAP
Paul-Henri Kohler, ROMPAP: Avem nevoie de reguli stricte privind gestionarea deșeurilor
Deși în ultimii ani a crescut gradul de conștientizare privind importanței reciclării, România încă se situează sub media europeană în...
Nestlé și Kaufland extind rețeaua de colectare a capsulelor Nescafé Dolce Gusto la nivel național
Nestlé și Kaufland extind rețeaua de colectare a capsulelor Nescafé Dolce Gusto la nivel național
Nestlé și Kaufland România își consolidează angajamentul față de mediu prin extinderea la nivel național a rețelei de colectare a...
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu reprezintă un concept de importanță ridicată pentru 85% dintre românii chestionați în cadrul unui...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...
Nestlé și-a redus emisiile de carbon cu peste 4 mil. de tone în 2021
Nestlé și-a redus emisiile de carbon cu peste 4 mil. de tone în 2021
Nestlé, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de produse alimentare și băuturi din lume, și-a redus în 2021 emisiile de dioxid...
Investiție de 2 mld. franci pentru crearea unei piețe de plastic reciclat
Investiție de 2 mld. franci pentru crearea unei piețe de plastic reciclat
Nestlé anunță investiții de până la 2 miliarde franci elvețieni (1,85 miliarde euro) pentru a stimula trecerea la plastic reciclat în...