Nestlé România bifează o creștere de 21% a vânzărilor pentru T1
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a afișat pe plan local o creștere organică de 21% a vânzărilor în cadrul celor zece divizii, șapte dintre ele având un avans de două cifre, arată raportul financiar al producătorului.
”Ne-am continuat proiectele de responsabilitate socială, proiectele educaționale și donațiile către Banca pentru Alimente, unde au ajuns 6,7 tone de produse Nestlé. Ne dorim să continuăm în același ritm, atât în dezvoltarea afacerii, cât și pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creștere”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.
Citiți și: Silvia Sticlea și lecția consecvenței în business
În această primăvară Nestlé pregătește o serie de noutățipe mai multe segmente de piață, cum ar fi: NESCAFÉ 3în1 Creamy Latte, NESCAFÉ Barista Style în patru variante de arome - Americano, Cappuccino, Latte și Caramel, KitKat Caramel, JOE® Mini cu aromă de cocos, suplimentele pediatrice NANCARE®, desertul din lapte vegetal Gerber® Organic, din lapte de cocos cu arome de măr și ananas, precum și PURINA ONE BIFENSIS®, care susține sănătatea intestinală și sprijină sistemului imunitar al pisicilor.
La nivel de grup, Nestlé a raportat un avans de 5,6% a vânzărilor pentru primul trimestru al acestui an. Achizițiile nete au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de 0,3%, schimbul valutar având un impact negativ de 4%. Creșterea organică a ajuns la 9,3%, cu contribuții semnificative la nivelul tuturor zonelor geografice și categoriilor. Pricing-ul de 9,8% a reflectat creșterea semnificativă a costurilor. Creșterea internă reală (RIG) a fost de -0,5%. În ceea ce privește perspectivele pentru întregul an 2023, Nestlé se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor între 6% și 8%.
"Nestlé a înregistrat o creștere organică puternică în primul trimestru, deoarece echipele noastre au lucrat cu sârguință pentru a proteja volumul și a asigura un mix rezistent. Eforturile de optimizare a portofoliului și stabilirea responsabilă a prețurilor au contribuit la compensarea presiunilor continue exercitate în ultimii doi ani de inflația costurilor. După un început puternic de an, confirmăm perspectivele noastre pentru întregul an 2023 și rămânem concentrați pe crearea de valoare pentru toate părțile interesate", a spus și Mark Schneider, CEO-ul companiei.
Creșterea de 9,7% pe zona Europeia fost susținută de pricing, de un impuls susținut al comerțului electronic și de o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru canalele aflate în out-of-home. Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață pe segmentul hrană pentru animale de companie, dulciuri și nutriție pentru sugari.
Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la această dezvoltare a fost Purina PetCare, condusă de brandurile premium Felix, Friskies și Gourmet. Noua campanie cu o celebritate pentru Felix a rezonat puternic cu consumatorii. Dulciurile au raportat o creștere de două cifre, cu o cerere puternică pentru KitKat și produse de sezon.
Categoria de produse destinate nutriției sugarilor a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, pe baza cererii continue de formule premium, în special NAN. Produsele alimentare au raportat o creștere scăzută de o singură cifră, Maggi demonstrând o reziliență deosebită.
Nestlé este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, cu peste 300.000 de angajați.