Nestlé își menține ritmul de creștere la nivel european

Nestlé a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 19,1 miliarde franci elvețieni, în creștere cu 1,8% față de anul precedent. Creșterea organică a fost de 7,2% cu un pricing de 6,4% și o creștere internă reală (RIG) de 0,9%, pe fondul unei baze de comparație ridicate în 2021, precum și a contrângerilor pe lanțul de aprovizionare. Cursul valutar a afectat negativ vânzările cu 7,6% reflectând aprecierea francului elvețian față de euro.  Nestlé își menține ritmul de creștere la nivel european

„Într-un mediu provocator, Zona Europa a demonstrat soliditate și angajamentul de a investi pe termen lung. În Ucraina, Nestlé a anunțat o investiție de 40 milioane CHF pentru o nouă unitate de producție în regiunea Volyn”, au precizat reprezentanții Nestlé.

Cum arată bilanțul la nivel de categorii?

  • Pe categorii de produse, motorul cheie de creștere a fost Purina PetCare, susținut de mărcile premium Gourmet, Felix și Purina Pro Plan. Creșterea a fost puternică pe toate canalele, în special în comerțul electronic și magazinele specializate pentru animale de companie.
  • Vânzările din Nestlé Professional au crescut cu o rată de două cifre, ajutate de noile platforme de creștere și de distribuția sporită, în special pentru băuturi. Cafeaua a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă Nescafé, și a continuat evoluția puternică a vânzărilor pentru Starbucks by Nespresso.
  • Categoria de dulciuri a înregistrat o creștere medie de o cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat, și în baza ofertelor sezoniere.
  • Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a crescut cu o rată de două cifre, pe baza unui impuls puternic pentru formulele premium pentru sugari, incluzând produsele care conțin oligozaharide identice din punct de vedere structural cu cele din laptele matern.
  • Categoria de produse alimentare a înregistrat o scădere a vânzărilor, influențată negativ pe categoriile pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante Garden Gourmet au continuat să înregistreze o creștere de două cifre, reflectând lansările de noi produse.

Nestlé România, plus double digit în 2022

“Într-un context general complex, Nestlé România a încheiat anul 2022 cu o creștere organică de 11,2%, demonstrand că avem o echipă excelentă, că avem mărci si produse îndrăgite de consumatori și ca adăugăm valoare în toate proiectele pe care le derulăm. Dar rezultatele Nestlé România nu se măsoară doar în indicatori de performanță, ci și în acțiunile de responsabilitate socială. Am donat anul trecut 105 tone de produse alimentare, în valoare de 3,9 milioane de lei, fundațiilor Banca pentru Alimente, Parada, Hospice și Rolda, dar am și plantat 20.000 de copaci în Pădurea de miere. Privim cu încredere la 2023 și ne dorim să fie al zecelea an de creștere consecutivă. Ne vom concentra pe oportunități de creștere împreună cu partenerii noștri din retail, furnizori și clienți, fiind în același timp un pilon de bază al societății”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

La nivel de grup, Nestlé a raportat o creștere organică de  8,3% și o creștere a vânzărilor de 8,4% la 94,4 miliarde de franci elvețieni.

„Anul trecut a adus multe provocări și alegeri dificile pentru familii, comunități și afaceri. Inflația a crescut la niveluri fără precedent, generând presiuni crescute în costul vieții, iar efectele tensiunilor geopolitice s-au resimțit în toată lumea. Întreaga echipă Nestlé a demonstrat reziliență, pe măsură ce am navigat prin acest context dificil. Creșterea organică a fost solidă, marjele s-au menținut, iar evoluția rezultatului per acțiune a fost puternică. În același timp, ne-am asigurat accesul la produse nutritive și la oferte accesibile la nivel global”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé.

Pentru 2023, compania se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor între 6% și 8%, țintele pentru 2025 fiind pe deplin confirmate, în anticiparea unei creșteri organice sustenabile.

 Vânzările Nestlé România, evoluție peste media la nivel de grup în T1
Vânzările Nestlé România, evoluție peste media la nivel de grup în T1
Nestlé România a înregistrat o creștere de 2,1% a vânzărilor organice, rezultat peste avansul raportat la nivel de grup. Astfel, Nestlé a...
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...

 

 

Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului...
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare pe primele nouă luni ale anului 2022....
Nestlé România, creștere de peste 12% după prima jumătate a anului
Nestlé România, creștere de peste 12% după prima jumătate a anului
Primele șase luni ale acestui an s-au încheiat pentru Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, cu o creștere...