Nestlé anunță lansarea produsului care înlocuiește tonul
După ce anul trecut Nestlé a anunțat lansarea burgerilor pe bază de plante, iar la începutul acestui an cârnații pe bază de plante, acum face încă un pas pe piața produselor plant based. Gigantul alimentar a lansat un înlocuitor pentru ton, o alternativă pe bază de plante cu proteină din mazăre și bogată în aminoazici.
Potrivit anunțului făcut de companie, textura noului aliment este identică celei pe care o are tonul. Prin urmare, alternativa care are la bază șase plante poate fi folosită în salate, sendvișuri și pizza.
Produsul va fi lansat pentru prima dată în Elveția, sub brandul Garden Gourmet. Lansarea vizează atât produsul brut, disponibil într-un borcan de sticlă, cât și în varianta de sendvișuri. Potrivit informațiilor Bloomberg, noul produs va fi disponibil de la finalul acestei luni.
Ștefan Palzer, Directorul Tehnologic Nestlé Elveția, susține că astfel de alternative pe bază de plante pot ajuta la reducerea pescuitului excesiv și la protejarea biodiversității oceanelor. Potrivit acestuia, în acest moment, în cadrul departamentului de cercetare al companiei sunt deja în curs de dezvoltare și alte alternative de pește și crustacee pe bază de plante.
În cazul alternativei la ton, producția a durat nouă luni. Noul produs este adăugat unei liste întregi de produse pe bază de plante dezvoltate de Nestlé, cum ar fi alterativele pentru burgeri, cârnați, chiftele ori file de pui.
Cu această lansare, Nestlé se alătură unui număr tot mai mare de companii care încearcă să câștige teren în această nouă categorie. Imposible Foods a declarat anul trecut că lucrează la alternative pentru carnea de pește, în timp ce Conagra Brands vinde deja sub brandul Gardein fileuri de pește pe bază de plante.
Potrivit Bloomberg, îngrijorările cu privire la pescuitul excesiv și la viitorul industriei de profil sunt tot mai mari. Un raport al Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură arată că, dacă în 1974 pescuitul durabil reprezenta 90% din activitate, în 2017 procentul era de doar 66%.
Sursă foto: Nestlé