Mondelez își vinde principalele branduri din Australia

Mondelez International își vinde cele mai multe branduri din Australia și Noua Zeelandă, inclusiv faimosul brand Vegemite (o pastă groasă de legume, condimente și extract de drojdie ce se consumă cel mai des cu pâine prăjită - n.r).Mondelez își vinde principalele branduri din Australia

Brandurile vor fi vândute către producătorul australian de lactate Bega Cheese. Printre celelalte produse Kraft pe care Mondelez le vinde către Bega se numără untul de arahide și feliile de brânză topită. Costul total al tranzacției este de 460 de milioane de dolari australieni ( aproximativ 324 milioane de euro)

De asemena, Bega va obține licență și pentru brandul Dairylea, însă principalul brand al Kraft – Philadelphia - nu este inclus în această tranzacție.

„Suntem foarte mândri de istoria noastră ca și deținători ai brandului Vegemite, transformându-l din rădăcinile sale locale într-o pictogramă globală care este sinonimă cu Australia”, a declarat Amanda Banfield, vice-președintele Mondelez International pentru Australia, Noua Zeelandă și Japonia.

Bega Cheese va prelua dreptul de proprietate și asupra fabricii Mondelez din Port Melbourne, cu aproximativ 200 de angajați. Potrivit www.foodbev.com, tranzacția se va încheia în lunile următoare.

Mondelez (fosta Kraft Foods) este prezentă și pe piaţa din România încă la începutul anilor ’90 când a cumpărat compania Poiana - Produse Zaharoase din Braşov şi cele două fabrici ale acesteia.

Din iulie 2015, Mondelez activează în România doar pe piața snackurilor și a ciocolatei, după separarea de businessul de cafea (brandurile Jacobs și Tassimo în principal). Această mișcare s-a datorat semnării unui contract cu producătorul olandez de cafea Douwe Egberts Master Blenders 1753 pentru crearea unui joint-venture între businessurile de cafea ale celor două companii. În urma acestui acord, a fost creată o nouă companie olandeză de cafea, Jacobs Douwe Egberts (JDE), la care Mondelez deține 44% din acțiuni. În România, JDE s-a desprins din Mondelez, fiind în prezent o entitate juridică independentă, cu afaceri anuale estimate la 60-70 de milioane de euro.

Mondelez România are în portofoliu branduri precum Milka, Poiana, Oreo, Tuc sau belVita.

Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Un nou magazin Gerovital în București
Un nou magazin Gerovital în București
Producătorul de cosmetice Farmec a inaugurat un nou magazin în Capitală. Magazinul Gerovital din cadrul centrului comercial Cocor este o relocare...