Ion Horhoianu aduce pe piață brandul DOR de Origine Românească

După mai bine de două decenii de experiență în industria bunurilor de larg consum, Ion Horhoianu și-a pus toată cunoașterea în readucerea pe piață a unui proiect mai vechi care implică dulciuri tradiționale românești și vinuri. Este vorba despre brandul „DOR de origine Românească” la care antreprenorul a reînceput să lucreze în urmă cu doi ani și sub care își dorește să reunească mai mulți producători locali. Ion Horhoianu aduce pe piață brandul DOR de Origine Românească

Înainte de a pune bazele brandului DOR a testat conceptul cu parteneri vechi, distribuitori din toată țara. Și, deși a găsit deschidere din partea acestora pentru a pune pe piață dulciurile și vinurile sub brandul DOR, nu la fel a fost în cazul producătorilor.

„Nu am înțeles de ce nu au fost deschiși pentru o astfel de colaborare din moment ce le garantam vânzarea, nu aveau niciun risc. Trebuia doar să își adauge o marjă decentă pe care oricum o au și la produsele lor, nu aveau niciun cost suplimentar. A fost foarte greu să găsesc oameni care să înțeleagă oportunitatea acestui proiect”, a declarat Ion Horhoianu pentru Progresiv.

Deși segmentul dulciurilor a ridicat cele mai mare probleme, antreprenorul a semnat parteneriate ferme cu Kandia Dulce și cu Heidi, pentru ciocolată de post și praline, și cu Alpin57Lux pentru cornulețe. În acest moment, încă se poartă discuții cu producătorii locali pentru a produce sub brandul DOR și halviță, nuga, napolitane ori halva.

În privința vinurilor disponibile, Ion Horhoianu colaborează cu trei crame. Prima dintre ele a fost Carlevana din Republica Moldova, apoi au urmat Castel Vinum și Alira.

„În zona de vinuri am obținut ce mi-am dorit. Producătorii au înțeles altfel situația și au văzut această colaborare ca pe o oportunitate. La ce bătălie este pe piața de vinuri să vină cineva care să își asume o comandă de mii de sticle, practic să devină cel mai mare client al tău, este clar o mare oportunitate”, spune antreprenorul.


Citește și Ion Horhoianu:„Dincolo de know-how, un antreprenor trebuie să aibă și un know who dezvoltat”


Sub brandul DOR există trei sortimente de vin roșu produse de crama Carlevana din Republica Moldova, trei de vin alb produse atât în România, cât și în Republica Moldova, și un vin roze produs de Alira.

„Când targetezi vinurile și dulciurile ca nișă de piață, vizezi practic niște momente specifice de consum și un altfel de consumator. Combinația aceasta de produse îmi permite să extind sortimentația și în zona pachetelor cadou. Totodată, consumatorii vor găsi vinurile noastre în restaurantele hotelurilor de pe litoral bulgăresc al Mării Negre”, explică Ion Horhoianu.

În ceea ce privește listarea în retail, antreprenorul abordează o strategie diferită care să nu îl implice direct în negocieri.

„Colaborarea mea directă este cu distribuitorii, ei merg spre retaileri. Ei cunosc foarte bine proiectul și îl pot vinde. Strategia mea este făcută astfel încât să nu depind de o dezvoltare rapidă a proiectului, de aceea aleg acest mod de lucru”, adaugă antreprenorul.

Ion Horhoianu spune că investiția inițială în relansarea „DOR de origine românească” nu a fost una foarte mare, fără să facă publică suma. Profitul va fi însă reinvestit constant pe măsură ce parteneriatele cu producătorii locali vor fi extinse și portofoliul va fi completat cu noi produse.

„Văzând produsele lansate în piață și partenerii din distribuție vorbind despre noi, sperăm să atragem și atenția producătorilor, să își dorească să lucreze cu noi”, concluzionează Ion Horhoianu.

WineDeals.ro, magazinul care își propune să devină Netflixul iubitorilor de vin
WineDeals.ro, magazinul care își propune să devină Netflixul iubitorilor de vin
Cu o selecție de 4.600 de etichete de vin, precum și accesorii și gadgeturi pentru vin, WineDeals.ro se poziționează ca cel mai mare astfel de...
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
La trei ani de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc și o investiție de ordinul milioanelor de lei, Carrefour mai face un pas pentru...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...
Ion Horhoianu:„Dincolo de know-how, un antreprenor trebuie să aibă și un know who dezvoltat”
Ion Horhoianu:„Dincolo de know-how, un antreprenor trebuie să aibă și un know who dezvoltat”
După 23 de ani în care a acumulat experiență în cadrul unor companii cu renume din FMCG și două businessuri antreprenoriale cu multe...