Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia

Deschidem Vinul Românesc, programul Carrefour România care sprijină industria vinurilor românești încă din 2019, a susținut, la invitația Ambasadei României la Roma și în parteneriat cu Wines of Romania, o degustare de vinuri la care au participat reprezentanți ai Carrefour România și Italia, oameni de afaceri și din HoReCa, autorități și personalități publice din Italia. Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia

La evenimentul găzduit de E.S. Gabriela Dancău, Ambasador al României în Republica Italiană au participat șapte crame românești, Domeniile Averești, Domeniul Bogdan, Jidvei, SERVE, Gramofon Wine, Viticola Sarica Niculițel & Crama DeMatei, parte a programului Carrefour România „Deschidem Vinul Românesc” și parteneri Wines of Romania, alături de reprezentanții Carrefour România și Italia. Iubitorii de vin și antreprenorii prezenți au avut ocazia să facă cunoștință sau să revadă soiuri tradiționale românești precum Fetească Regală, Fetească Albă, Busuioacă, Zghihară, Fetească Neagră și altele.

„Vinul românesc nu este doar un produs comercial, ci este un ambasador al culturii și istoriei noastre. Fiecare strop de vin din paharul nostru poartă cu el amintirea unui pământ bogat în tradiții și înnobilat de hărnicia producătorilor noștri. Evenimentul găzduit de Ambasada României la Roma a fost o invitație la o călătorie senzorială în România, unde peisajele pitorești și ospitalitatea caldă se împletesc armonios cu degustarea unor vinuri deosebite. Noua industrie românească a vinurilor, în care s-a investit mult în ultimii 15 de ani, produce vinuri excelente. Cele premium, mai ales, pot fi așezate onorabil alături de vinurile italiene, spaniole sau franceze. Aceasta este nișa de pe piața italiană în care cred că vinurile noastre au șanse mari. Și acest fapt ne-a fost confirmat de somelierii, directorii de restaurante Michelin și distribuitorii care au fost prezenți la evenimentul nostru și care au fost impresionați mai ales de vinurile din soiurile autohtone românești, necunoscute până acum pe piața italiană”, a declarat Ambasadoarea României în Republica Italiană, Gabriela Dancău.

Vezi și: Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor

Programul Deschidem Vinul Românesc are misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului, un scop pentru care depune eforturi concrete zilnic. În 2021, Carrefour România a promovat vinul românesc la New York cu ocazia Zilei Naționale, iar în 2022, programul a făcut un nou pas curajos la Milano Wine Week, unul dintre cele mai importante festivaluri internaționale de vinuri. Mai mult, vinurile românești produse în exclusivitate pentru acest program au obținut medalii și distincții la concursuri prestigioase de vin din Europa.

„Din 2019, odată cu lansarea programului Deschidem vinul românesc, pe agenda noastră se regăsește un obiectiv important: familiarizarea tot mai multor consumatori cu brandurile românești de vin atât la nivel local, cât și internațional. Cu fiecare pas pe care îl facem, indiferent că acesta este în România sau peste hotare, suntem mai aproape de împlinirea acestui țel”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.
Marinela Ardelean, fondatoare Wines of Romania, co-organizator RO-Wine și Ambasadoare a programului „Deschidem Vinul Românesc”, împreună cu Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer și Costela Dumitru, Head of Buying Beverages & Tabacco din cadrul Carrefour România au însoțit cramele în prezentarea celor 60 de vinuri expuse la eveniment.

„Am primit cu bucurie invitația E.S. Gabriela Dancău, Ambasador al României în Republica Italiană, de a promova vinurile românești în Italia. Laudele aduse vinurilor care au fost degustate, modul în care fiecare proprietar de cramă și-a prezentat propriile vinuri, precum și numărul mare de participanți la eveniment, mi-au întărit convingerea că vinul românesc are un loc pe mesele italienilor. România este al șaselea cel mai mare producător de vinuri din Europa, are vinuri extraordinare și producători cu expertiză de top, plini de pasiune pentru ceea ce fac. Cred că am reușit să demonstrăm acest lucru zilele acestea la Roma”, a declarat Marinela Ardelean, ambasadorul programului „Deschidem Vinul Românesc”.

Este pentru a doua oară când Deschidem Vinul Românesc provoacă țara vinului, Italia, să descopere vinul românesc, cu sprijinul Ambasadei României la Roma. De asemenea, anul trecut, în cadrul celui mai mare festival european de vinuri, Milano Wine Week, 14 crame din programul Deschidem Vinul Românesc și soiuri de mare valoare cultivate pe solurile românești, prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume, care s-au bucurat de recunoașterea experților și aprecierea iubitorilor de vinuri. La finalul evenimentului, experții italieni au declarat că „cel puțin o dată în viață, merită încercat un vin românesc, autentic, dintr-un soi autohton”.

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click &Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și AppStore. Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L. și Supeco Investment S.R.L.

Carrefour a organizat prima degustare de vin în timpul unui zbor spre România
Carrefour a organizat prima degustare de vin în timpul unui zbor spre România
Carrefour România celebrează Ziua Națională cu o premieră prin programul Deschidem Vinul Românesc. Alături de WizzAir a organizat prima...
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
La trei ani de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc și o investiție de ordinul milioanelor de lei, Carrefour mai face un pas pentru...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...
Colecția de vinuri Nasty, semnată de Ilie Năstase,  este disponibilă în retail, la Carrefour
Colecția de vinuri Nasty, semnată de Ilie Năstase, este disponibilă în retail, la Carrefour
Vinurile din colecția Nasty, semnate de Ilie Năstase și produse de crama Domeniile Prince Matei, sunt disponibile începând cu luna iulie, doar...