Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor

La trei ani de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc și o investiție de ordinul milioanelor de lei, Carrefour mai face un pas pentru susținerea producătorilor locali de vin și promovarea vinurilor românești la nivel european. Retailerul francez a demarat listarea vinurilor românești în magazinele Carrefour din Polonia, iar până la finalul anului viitor proiectul va fi extins la nivel european. Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor

”Obiectivul nostru este să listăm o selecție din vinurile românești produse exclusiv pentru Carrefour, parte din programul Deschide Vinul Românesc, în țările în care suntem prezenți. Proiectul este susținut la nivel de grup, astfel că până la finalul anului viitor vom pune o selecție de vinuri din România pe rafturile magazinelor Carrefour din Europa”, spune Mircea Niculescu, Senior Buyer Vinuri Carrefour România.

Deși în teorie obiectivul este unul foarte simplu dacă avem în vedere faptul că retailerul a obținut aprobarea la nivel de grup, negocierile de listare se duc cu achizitorii din fiecare piață și lista de branduri listate va fi influențată de obiceiurile de consum din fiecare țară.

”Am demarat proiectul pe piața din Polonia, unde am început deja exporturile și încercăm să urmăm tiparul pe care trebuie să-l urmeze și producătorii de vin care țintesc exportul. Astfel, pentru noi primul pas este să ne asigurăm că acei consumatori pe care îi targetăm sunt familiarizați cu soiurile locale. Așteptarea mea este ca până la finalul anului viitor să bifăm cât mai multe piețe, însă procesul este greoi pentru că există limitări de spațiu și, din păcate, nu putem crește notorietatea vinurilor din România într-un ritm atât de rapid astfel încât să grăbim acest proces”, adaugă reprezentantul Carrefour.

Prezența vinurilor românești la Milano Wine Week

Concret, retailerul targetează listarea vinurilor românești din programul DVR Exclusiv în Italia, Franța, Spania și Belgia. În Polonia s-a făcut deja a doua livrare căte magazinele Carrefour, iar pe piața din Italia compania este în discuții avansate pentru listare, ținta fiind primul trimestru din 2023.

De altfel, pentru a promova vinurile locale și soiurile autohtone pe piața din Italia, Carrefour România a participat cu programul „Deschidem Vinul Românesc" la Milano Wine Week, unul dintre cele mai mari evenimente internaționale dedicate vinului. Retailerul a expus 33 de etichete de vin produse de 14 crame partenere  - Via Viticola; Domeniile Prince Matei; Jidvei; Domeniul Bogdan; The Iconic Estate – Alexandrion Group; Avincis; Villa Vinea; Cotnari; Crama Rotenberg; Davino; Domeniile Săhăteni – Aurelia Vișinescu; Crama Gîrboiu; Gramofon Wine; Domeniile Tohani.

”De ce am ales să participăm la acest târg? Vrem să le arătam unor consumatori care sunt cunoscători de vinuri – pentru că vorbim despre cea mai mare țară viticolă din Europa – că România are vinuri care pot fi comparate cu vinurile lor. Italia este o piață bine structurată și destul de competitivă și vrem să îi ajutăm pe partenerii noștri din programul Deschide Vinul Românesc să capete mai multă încredere. În plus, vrem să le arătăm colegilor noștri din Carrefour Italia că obiectivul nostru nu este doar să listăm niște produse la raft. Pentru că ținta noastră este să convingem consumatorii din Italia să aleaga vinurile românești dintr-un raft cu peste 700-800 de etichete”, adaugă Mircea Niculescu.

Citește și: Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România

Vinurile românești, două treimi din întreaga sortimentație

Deși la nivel de cifre vinurile nu au o pondere consolidată la nivelul macro-categoriei de băuturi, Carrefour România are listate peste 1.200 de SKU-uri de vin liniștit și spumant. ”Pentru că suntem o rețea multiformat am ajustat sortimentația în funcție de spațiu. Dacă vorbim despre magazinele Express avem între 60-70 de etichete listate, în timp ce în hypermarketuri gama ajunge până la 1.200 de produse”, spune reprezentantul Carrefour România.

Dacă ne referim strict la vinurile liniștite, două treimi dintre etichetele listate sunt vinuri românești. ”Dintre produsele de import, o pondere foarte mare o au vinurile din Republica Moldova. Un alt segment important în zona de importuri o reprezintă vinurile din Franța și cumva este firesc acest lucru având în vedere că vorbim despre un business francez”, completează Mircea Niculescu.

Sunt însă rezultatele în linie cu așteptările? Vinurile din programul DVR Exclusiv au ajuns la o cotă de piață de 7-10% din totalul vânzărilor de vinuri românești din Carrefour. ”Dacă ne raportăm la primele opt luni ale acestui an, aceste vinuri au raportat creșteri de până la 30% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar rata de creștere din 2021 versus 2020 este de 100%. Ne așteptăm la rezultate bune și pentru perioada următoare, susținută de listări noi, dar și de consolidarea produselor existente”, a punctat reprezentantantul Carrefour.

Din culisele programului Deschidem Vinul Românesc

Lansat în anul 2019, programul Deschidem Vinul Românesc a presupus o investiție de ordinul milioanelor de lei și este construit pe trei piloni principali – pilonul regional prin care Carrefour România listează produse ale jucătorilor la început de drum, pilonul exclusiv unde retailerul are un parteneriat cu 15 crame care produc vinuri exclusiv pentru Carrefour și pilonul Premium, unde retailerul listează sortimente premium de vin. Per total, sub cei tei piloni, retailerul reunește în Deschidem Vinul Românesc circa 200 de etichete, iar DVR Exclusiv numără peste 40 de vinuri.

„Deschidem Vinul Românesc este un program complex, de interacțiune de consumatorul și o încercare de a-i oferi niște repere din selecția pe care noi o avem. În plus, pentru producătorii de vin, pe lângă pilonul regional prin care listăm la nivel regional în magazinele Carrefour România jucători mici sau la început de drum într-un raft în care nu ar fi ajuns, avem acest obiectiv de a susține întreaga industrie locală de vin”, concluzionează reprezentantul Carrefour România.

Te-ar putea interesa și: 2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri

Carrefour a organizat prima degustare de vin în timpul unui zbor spre România
Carrefour a organizat prima degustare de vin în timpul unui zbor spre România
Carrefour România celebrează Ziua Națională cu o premieră prin programul Deschidem Vinul Românesc. Alături de WizzAir a organizat prima...
Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia
Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia
Deschidem Vinul Românesc, programul Carrefour România care sprijină industria vinurilor românești încă din 2019, a susținut, la invitația...
WineDeals.ro, magazinul care își propune să devină Netflixul iubitorilor de vin
WineDeals.ro, magazinul care își propune să devină Netflixul iubitorilor de vin
Cu o selecție de 4.600 de etichete de vin, precum și accesorii și gadgeturi pentru vin, WineDeals.ro se poziționează ca cel mai mare astfel de...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...