Fraţii Comăniciu au ieșit de tot din acționariatul Delaco

Grupul francez Savencia (fostul Bongrain) și-a majorat participația la Delaco la 100%, după ce a achiziționat pachetul minoritar de acțiuni (de 28%) care le rămăsese fraților Tudor Comăniciu (Foto) şi Dragoş Comăniciu, fondatorii acestui business.
Francezii au intrat în acționariatul companiei românești în anul 2010, prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni, de 52%. În ultimul an, prin două tranzacții succesive (de 20%, respectiv 28%), aceștia și-au majorat participația la 100%. Valoarea tranzacțiilor nu a fost făcută publică. Fraţii Comăniciu au ieșit de tot din acționariatul Delaco

Aceasta nu este singura preluare realizată de Savencia în ultimul an. La finalul lui 2017, grupul a achiziționat 96% din Belebeevski Molochny Kombinat (cunoscut mai degrabă sub numele de Belebey), un producător rus de brânzeturi maturate.
Delaco a raportat o cifră de afaceri de 368,8 mil. lei (80 mil. euro) pe 2017, cu un profit net de aproape 9,5 milioane de lei (circa 2 mil. euro), de trei ori mai mic faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Compania a avut anul trecut un număr mediu de 448 de salariaţi.

În prezent, Delaco este unul dintre cei mai mari jucători în piața românească de brânzeturi, distribuind local branduri precum  Delaco, Apetito sau Del, dar şi brandul de unt Lurpak și cafeaua ready-to-drink Starbucks. Fondată în 1996 ca un business de familie activ în producția de lactate proaspete cu marca Delaco, compania și-a externalizat producția în 2000, păstrând doar o parte a secției de ambalare și etichetare. Treptat, și-a diversificat portofoliul de produse preluând distribuția exclusivă a unor branduri importante pe piața internațională.

Downtradingul, „amenințarea” din umbră pentru categoriile telemea și cașcaval
Downtradingul, „amenințarea” din umbră pentru categoriile telemea și cașcaval
Cașcavalul și brânza telemea sunt două dintre produsele întâlnite în peste 80% din frigiderele din România. Chiar dacă se bucură de o...
Brânzeturile tartinabile, o piață unde brandurile nu lasă loc de creștere mărcilor private
Brânzeturile tartinabile, o piață unde brandurile nu lasă loc de creștere mărcilor private
Deși mărcile private câștigă tot mai mult teren în piața FMCG, mai ales în contextul inflaționist, în categoria de brânzeturi tartinabile...
Tartinabilele, o piață cu evoluții diametral opuse
Tartinabilele, o piață cu evoluții diametral opuse
Sub impactul majorărilor de preț, producătorii și distribuitorii activi în categoria tartinabilelor mizează pe inovații și modificări de...
Brânzeturile, o piață sub semnul transformării
Brânzeturile, o piață sub semnul transformării
După o creștere volatilă în 2020, generată de impactul pandemiei, piața de brânzeturi și-a continuat trendul ascendent în ciuda faptului că...
Daniela Dumitrașcu revine în echipa Delaco
Daniela Dumitrașcu revine în echipa Delaco
Daniela Dumitrașcu, managerul care a ocupat în perioada 2010-2014 poziția de Director de Marketing în cadrul producătorului de lactate Delaco, a...
Promovări în top managementul Delaco
Promovări în top managementul Delaco
După ieșirea fraților Comăniciu din acționariatul Delaco, francezii de la Savencia  – noul proprietar al producătorului de brânzeturi –...