Dezinfectanții, folosiți zilnic de 21% dintre consumatorii români

Într-o piață aflată pe un trend crescător datorită contextului pandemic, dezinfectanții au ajuns parte din rutina zilnică de curățare a suprafețelor. Dezinfectanții, folosiți zilnic de 21% dintre consumatorii români

Un studiu realizat de iSense Solutions în această lună arată că aproape toți respondenții folosesc dezinfectanți pentru suprafețe. 21% dintre aceștia îi folosesc zilnic, în timp ce alți 18% folosesc dezinfectanții de 4 – 5 ori pe săptămână, alți 32% de 2-3 ori pe săptămână, 23% o singură dată pe săptămână, iar 6% au declarat că folosesc dezinfectanți pentru suprafețe mai rar de o dată pe săptămână.

Potrivit cercetării iSense Solutions, cea mai folosită marcă este Domestos (30%), urmată de Igienol (19%) și Cif (15%). Topul este completat de Dettol (12%), Sanytol (9%), Hygenium (4%), Rivex (4%), mărcile proprii (3%), cât și de un dezinfectant profesional.

Măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19 au presupus folosirea de produse specifice: produse pentru sterilizare (inclusiv dezinfectanți), vehicule și mobilier medical, echipamente de protecție, echipament pentru testare, echipamente medical, de oxigen și consumabile.

La nivelul UE, importul extracomunitar a fost cu 10% mai mare față de 2019, iar exporturile extra-UE au crescut cu 6%. Cele mai mari creșteri ale importurilor extra-UE s-au înregistrat la echipamente de protecție (+40%) și echipamente de oxigen (+39%). Principalii parteneri comerciali au fost SUA, Elveția, China și Regatul Unit al Marii Britanii.

Cele mai mari importuri per cap de locuitor au fost realizate de Belgia (5.341 euro/ cap de locuitori), iar cele mai mici în România (369 euro) și Bulgaria (330 euro).

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, ce combină metodologia cantitativă cu cea calitativă (comunitate online cu 50 de participanți). Studiul este reprezentativ pentru mediul urban și a vizat utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 18 – 65 de ani. iSense Solutions realizează cercetarea de piață pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.
 

Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Românii din mediul urban care fac cumpărături online sunt foarte fideli acestui canal de cumpărare, arată un studiu realizat de iSense...
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara...
Dezinfectanții, categoria vedetă a pandemiei
Dezinfectanții, categoria vedetă a pandemiei
Caracterizată de o abundență de produse noi, inovații și jucători recent intrați, categoria dezinfectanților a performat remarcabil anul...
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
„În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse...