Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească

„În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse FMCG vor continua să crească”, arată datele unei cercetări de piață realizată săptămânal de iSense Solutions. Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească

Optimismul legat de creșterea cheltuielilor este însă direct legat de estimările privind evoluțiile veniturilor, din moment ce 18% dintre cei chestionați susțin că se așteaptă la o creștere a acestora.

Însă datele extrase din analiza de tip omnibus pe care o compania o realizează săptămânal și în urma căreia măsoară scorul de stres al consumatorului, scot la iveală un tablou nu foarte optimist. Când vine vorba despre scorul de stres, analiza aferentă perioadei 18 – 22 ianuarie arată că acesta a continuat să crească, principala cauză fiind o posibilă criză economică.

De altfel, 56% dintre românii din mediul urban declarau că au economisit bani la nivel de gospodărie în 2020, însă nu înseamnă că sumele respective reprezintă rezerve financiare în cazul unei crize economice, cel puțin nu în totalitate. Asta pentru că, în timp ce 38% dintre românii chestionați au păstrat economiile în depozite bancare și alți 31% i-au folosit pentru achiziția de diverse bunuri, 25% au economisit, de fapt, pentru a reuși să facă lucrări de renovare ale locuinței. Doar 14% dintre cei care au economisit bani declară că i-au investit.

Rezultatele analizei iSense Solutions sunt susținute și de cifrele Institutului Național de Statistică. Potrivit acestora, după primele nouă luni ale anului trecut, gospodăriile din România au cheltuit în medie cu 7% mai mult față de aceeași perioadă din 2019. În cadrul cheltuielilor de consum (aproximativ 60% din total cheltuieli), produsele agroalimentare și băuturile nealcoolice se află pe locul trei într-un top al creșterilor, cu un avans de 12%. Mai mult, acestea continuă să aibă cea mai mare pondere (36%) în totalul cheltuielilor de consum.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, ce combină metodologia cantitativă cu cea calitativă (comunitate online cu 50 de participanți). Studiul este reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada pandemiei pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.

Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Cât de scump este „ieftinul” din statistică
Statistic, România este țara cu cele mai ieftine alimente la nivel european. Doar că tot statistic, România este țara cu una dintre cele mai...
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
În ciuda temerilor economice, românii din mediul urban au stare de spirit mai bună comparativ cu perioada similară din timpul pandemiei de anul...
„Produs local”, între percepție și realitate
„Produs local”, între percepție și realitate
Încă de la începutul pandemiei, produsele locale s-au întors în atenția consumatorilor din dorința de a sprijini economia locală, micile...
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara...
Consumatorii români sprijină economia locală
Consumatorii români sprijină economia locală
Pe măsură ce retailerii, indiferent de cifra de afaceri, au mutat tot mai mult din operațiuni în online din cauza restricțiilor impuse de...