Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum

Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara acestui an. Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum

Un studiu recent realizat de iSense Solutions arată că așteptările cu privire la evoluția veniturilor s-au îmbunătățit, 22% dintre cei chestionați susținând chiar că se așteptă ca veniturile lor să crească. Concomitent ar urma să crească și cheltuielile acestora, majoritatea având însă focus pe lucrări de renovare și îmbunătățiri aduse casei (de la 44% in decembrie 2020 la 55% în prezent).

Dar, în același timp, datele cercetării arată că așteptările cu privire la evoluția cheltuielilor pentru produse FMCG sunt de asemenea în creștere, astfel că, dacă în decembrie 2020, 29% declarau că aceste cheltuieli vor crește, procentul a crescut la 39% în prezent.

Iar când vine vorba despre alimente, cercetarea iSense Solutions scoate la iveală faptul că 39% dintre românii din mediul urban, utilizatori de internet, obișnuiesc să cumpere mezeluri de mai multe ori pe săptămână, iar cei care cumpără zilnic astfel de produse sunt în procent de 18%. Magazinele de achiziție preferate sunt Lidl (60%), Kaufland (56%) și Carrefour (35%).

Metodologie:
Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus Săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions în perioada 28 iunie – 2 iulie 2021, pe un eșantion de 500 de respondenți.

Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
iSense Solutions: Românii își regândesc prioritățile din cauza scumpirilor
În ciuda temerilor economice, românii din mediul urban au stare de spirit mai bună comparativ cu perioada similară din timpul pandemiei de anul...
„Produs local”, între percepție și realitate
„Produs local”, între percepție și realitate
Încă de la începutul pandemiei, produsele locale s-au întors în atenția consumatorilor din dorința de a sprijini economia locală, micile...
7 din 10 consumatori mănâncă mezeluri săptămânal. Ce produse preferă și ce buget alocă
7 din 10 consumatori mănâncă mezeluri săptămânal. Ce produse preferă și ce buget alocă
Românii din mediul urban sunt consumatori de mezeluri și citesc în general etichetele produselor înainte de achiziționare, arată cel mai recent...
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
La fix un an de la debutul crizei sanitare în România, prioritățile consumatorilor români nu sunt diferite. Stilul de viață sănătos,...
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
„În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse...