De Froment, Nestlé: „Este posibilă chiar și o creștere de două cifre în 2016”
Compania Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători din piața locală a bunurilor de larg consum, a închis anul 2015 cu o creștere de 7%, ajungând la o cifră de afaceri 690 de milioane de lei, în timp ce principalele motoare de creștere au fost categoriile înghețată, hrană pentru animale și cereale pentru micul-dejun, toate cu creșteri de două cifre.
„A fost cel mai bun an al companiei pe piața locală, iar la performanțele foarte bune a contribuit și reducerea de TVA de la jumătatea anului care a fost urmată de patru luni de creștere de peste 25% a vânzărilor fără de care evoluția noastră ar fi rămas în zona de low single digit”, explică Hervé de Froment, directorul general al companiei. Potrivit informațiilor oferite de companie, citând date Nielsen, Nestlé este lider pe 3 dintre cele 10 piețe pe care activează: în categoria alimentelor pentru sugari și copii mici, cu o cotă de piață de 58%; piața cerealelor pentru mic dejun cu o cotă de piață de 48,1% și cea a cafelei solubile cu 35,8% cotă de piață.
Pentru acest an, executivul spune că „se așteptă la o evoluție similară, însă după vânzările înregistrate în primele luni ale anului este posibilă chiar și o creștere de două cifre în 2016. După o încetinire a ritmului de creștere pe final de 2015, acum am revenit la un nivel de +15%, care ne face să fim încrezători. Momentul adevărului va fi însă luna iunie când vom începe să comparăm cu ceea ce s-a întâmplat după reducerea TVA-ului și atunci lucrurile vor sta altfel. Cert este că în acest moment performăm foarte bine și dacă ne menținem la acest nivel o să reușim să avem un alt an extraordinar.”
De Froment a comentat și vizavi de informațiile din piață potrivit cărora nivelul prețurilor ar fi revenit la cel de dinainte de reducere. „Noi nu am observat acest fenomen, cel puțin nu în categoriile în care activăm noi. Cred că ar trebui cu toții să fim mai calmi, mai răbdători, dar și atenți ce fel de mesaje transmite în piață, către consumatori și către mediul de afaceri”, mai spune acesta.
Declarațiile au fost făcute cu ocazia unei conferințe aniversare care marchează împlinirea a 150 de existență la nivel global și 20 de ani pe piața din România. Mai multe despre investițiile companiei pe piața locală în cei 20 de ani de prezență, dar și despre strategia pentru România, puteți citi într-un interviu acordat pentru revista Progresiv de Hervé de Froment.
Momente cheie în cei 20 de ani de Nestlé Romania:
1996: se înființează reprezentanța locală
2000: achiziția mărcii Joe și a fabricii de la Timișoara, unde astăzi se produc nu doar napolitane, ci și cafea
2003: intrarea pe categoria seasoning cu Maggi Secretul Gustului
2004: lansare Nescafe 3 în 1
2009: achiziția delta Ice Cream și intrarea pe categoria înghețată în România
2010: se lansează prima generație de Nescafe Dolce Gusto
2015: se deschide Nespresso Store, un brand care, până de curând, opera doar în zona de business-to-business.



