Cum se schimbă comportamentul de consum al românilor pe perioada postului

Mâncarea gătită (81%), salatele de crudități și fructele (72%), măslinele (60%) și pateul vegetal (43%) urcă în topul celor mai consumate alimente în perioadele de post. La polul opus, cel mai puțin consumate produse de post sunt quinoa (10%), tofu (19%) și laptele vegetal (23%), conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research. 1 din 3 români care ține post consumă și preparate pe bază de soia, semințe sau produse oleaginoase, precum nuci sau migdale. Cum se schimbă comportamentul de consum al românilor pe perioada postului

25% dintre români declară că obișnuiesc să postească miercurea și vinerea în timp ce doar 1 din 10 români ține tot postul, iar 15% respectă postul în ultima săptămână a acestuia.

Persoanele active cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani respectă, în cea mai mare măsură, postul, peste 55% dintre aceștia intrând în categoria celor care postesc, pe când persoanele peste 45 de ani țin post în proporție de 47%.
Când vine vorba despre alimentație, 12% români preferă dietele fără carne în general, iar un sfert dintre aceștia declară că sunt vegetarieni.


Citește și - Reveal Marketing Research: Ce categorii de alimente nu lipsesc din coșul de cumpărături al românilor


În rândul persoanelor care preferă dietele fără carne, cel mai mare procent de vegetarieni îl întâlnim în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani (27%), care sunt cei mai deschiși la abordarea noilor tendințe alimentare. Aceeași tendință o regăsim și în cazul persoanelor de peste 55 de ani (30%), categorie de vârstă căreia regimurile alimentare îi sunt recomandate pentru menținerea unui stil de viață sănătos.

Principalul motiv invocat de persoanele care preferă produsele fără carne este reprezentat de efectele pozitive ale acestei diete asupra sănătății (50%). În mai mică măsură regăsim și argumente precum susținerea drepturilor animalelor, protejarea mediului sau faptul că nu le place gustul cărnii.

Un sfert dintre români consideră dietele fără carne mai sănătoase

Cu cât persoanele înaintează în vârstă, cu atât crește proporția celor care consideră dietele fără carne ca fiind mai sănătoase. Așadar, 19% dintre tinerii sub 25 de ani spun că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar procentul acestora crește până la 30% pentru persoanele peste 45 de ani.

Dar, deși ne aflăm în perioada postului, scumpirile produselor din carne tot au fost resimțite de către 70% dintre români. Nivelul persoanelor care consideră că produsele din carne s-au scumpit față de anul trecut crește direct proporțional cu vârsta, astfel că, de la 60% pentru tinerii între 18 și 24 de ani, procentul crește până la 79% pentru persoanele de peste 45 de ani.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 04 - 07.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

 

Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din...
Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Doar trei din zece români sunt optimiști și cred că îi așteaptă o viață mai bună în acest an, arată datele celui mai nou studiu realizat...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Pâinea, cel mai consumat produs de panificație în rândul românilor
Pâinea, cel mai consumat produs de panificație în rândul românilor
Românii sunt în continuare mari consumatori de produse de panificație, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research, iar pâinea rămâne cel...