Reveal Marketing Research: Ce categorii de alimente nu lipsesc din coșul de cumpărături al românilor
În context pandemic, predilecția spre o alimentație diversificată a influențat în mod direct coșul de cumpărături al consumatorilor. Astfel, legumele, fructele și produsele din carne au devenit o constantă în alimentația românilor, regăsindu-se acum în cumpărăturile dintr-o săptămână obișnuită, arată datele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research.
În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate – menționate de 86% dintre respondenți, - urmate de carne, cu o pondere de 75%.
Băuturile non alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (ex legume, fructe etc.) au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți.
Reveal Marketing Research mai arată că, băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.
Dacă ar fi să creionăm un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%).
În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% - comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.
Studiul a fost realizat pe baza a 1.014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor a fost 11-15 noiembrie 2021.