Creștere solidă a veniturilor pentru Lavazza în 2018
Producătorul de cafea Lavazza a încheiat anul 2018 cu venituri de 1,87 de miliarde de euro, în creștere cu 9,3% față de anul precedent, în timp ce profitul net a atins un avans de 12,9%, până la 89,7 milioane de euro, potrivit datelor comunicate.
„2018 a fost un an de creștere, datorată majorării profitului operațional, consolidării brandului și extinderii masive, atât în Italia, cât și pe piețe externe, în special în Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie”, a spus Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza.
Creșterea înregistrată anul trecut se datorează atât integrării companiilor achiziționate în 2017 (Nims, Kicking Horse și ESP), cât și bunei performanțe a produselor din segmentele organice, în special pe piețele din Italia, Franța, America de Nord, Europa de Est și Marea Britanie. În Italia, care reprezintă 36% din veniturile totale, Grupul Lavazza și-a menținut poziția de lider pe toate canalele datorită extinderii gamei de produse din segmentul de unică folosință, care continuă să fie cel mai dinamic din retail, dar și datorită operațiunilor comerciale din segmentul out-of-home.
În linie cu strategia sa de dezvoltare globală, Lavazza a achiziționat anul trecut alte două companii din sectorul de distribuție automată. În iulie 2018, producătorul a achiziționat integral Blue Pod Coffee Co., o companie australiană specializată în distribuția de sisteme espresso Lavazza pentru sectorul Office Coffee Service, iar în decembrie a finalizat achiziția diviziei de cafea din cadrul Mars din America de Nord, Germania, Marea Britanie, Franța, Canada și Japonia, precum și a unităților de producție asociate din Marea Britanie și SUA.
Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări, având 64% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei și aproximativ 4.000 de angajaţi. În România, Lavazza este distribuită de Coca-Cola HBC începând cu anul 2017. Potrivit declarațiilor lui Jovan Radosavljevic, Directorul General Coca-Cola HBC România, bilanțul primului an de distribuție a brandului Lavazza arată bine: “Vânzările în această categorie cresc constant datorită sistemului nostru puternic de distribuție. Am avut un target ambițios pe cafea și cred că în 2019 vom depăși ținta de vânzări stabilită.”