Coty preia divizia de beauty de la P&G pentru 12 mld. dolari

Producătorul de cosmetice Coty a câştigat licitaţia organizată de Procter & Gamble pentru vânzarea diviziei de produse de înfrumuseţare pentru 12 miliarde de dolari, potrivit unor surse din piaţă, relatează Reuters. Coty preia divizia de beauty de la P&G pentru 12 mld. dolari

Divizia de produse de înfrumuseţare a P&G, care grupează mărcile de îngrijire a părului Wella şi Clairol, produsele cosmetice Max Factor şi CoverGirl precum şi parfumurile Gucci şi Hugo Boss, a generat în ultimul an fiscal vânzări de 19,5 miliarde de dolari, sau 23% din vânzările anuale totale de 83 de miliarde de dolari ale grupului.

Potrivit surselor citate, tranzacţia nu a fost finalizată încă, fiind posibil să intervină modificări în ceea ce priveşte termenii acordului.

Coty a cumpărat de-a lungul timpului mărci recunoscute, iar câştigarea licitaţiei organizate de P&G îi va permite să îşi extindă prezenţa pe piaţă şi să scadă costurile. În plus, în urma acestei tranzacţii, Coty, care deţine brandruile de parfum Marc Jacobs, Calvin Klein şi Chloe, ar deveni liderul pieţei de parfumuri devansând L'Oreal, potrivit firmei de cercetare Euromonitor International. Totodată, prin acestă achiziţie, Coty intră şi pe piaţa produselor de îngrijire a părului, zonă în care producătorul american nu era încă prezent.

Pentru P&G, decizia de a vinde cele trei divizii face parte dintr-o strategie mai amplă anunţată în luna august prin care compania vrea să renunţe la brandurile care înregistrează creșteri mai lente și să își concentreze energia și resursele pe brandurile cu un potențial de creștere mai mare. Anul trecut producătorul a vândut mărcile de săpun Camay și Zest rivalului său Unilever şi divizia de baterii Duracell către Berkshire Hathaway, fondul de investiţii controlat de miliardarul american Warren Buffett pentru 4,7 miliarde de dolari.
 

ReTech & Digital - Conference & Expo, eveniment Progresiv, solutii si inovatii IT, digitale si automatizare din retail & FMCG, editia cu numarul 2, Unleash the Power of Digital, data evenimentului 12 septembrie, la Ramada Bucharest
ReTech & Digital revine cu o nouă ediție, pe 12 septembrie
ReTech & Digital - Conference & Expo, evenimentul Progresiv dedicat integral tehnologiilor, soluțiilor IT și inovațiilor digitale din...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Coty, tranzacție de 3,97 miliarde de euro
Coty, tranzacție de 3,97 miliarde de euro
Producătorul de cosmetice Coty Inc. a anunțat că va vinde pachetul majoritar de acțiuni din businessul său de produse de îngrijire a părului...
Coty a început producția de dezinfectanți pentru mâini
Coty a început producția de dezinfectanți pentru mâini
Coty anunță că a demarat producția de gel hidro-alcoolic folosit ca dezinfectant pentru mâini, pentru a ajuta la combaterea virusului COVID-19....