Comisia Europeană vrea să limiteze utilizarea etichetelor eco

Comisia Europeană vrea să limiteze folosirea așa-ziselor etichete eco pe piața europeană întrucât, conform unui studiu, afirmațiile legate de sustenabilitate sunt rareori fundamentate, generând confuzie și scepticism în rândul consumatorilor, scrie Retaildetail.eu. Comisia Europeană vrea să limiteze utilizarea etichetelor eco

În prezent, pe piața din Europa există sute de etichete eco, însă criteriile pe care acestea le îndeplinesc sunt rareori verificate. În acest context, Comisia Europeană vrea să reglementeze procesul de certificare. Comisia a descoperit că mecanismul de control este viciat după ce a efectuat propria investigație, care a arătat că shopperii nu știu că există o distincție între etichetele acordate de o parte externă și cele fabricate chiar de o companie producătoare.

O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din sectorul FMCG trece printr-un punct de cotitură, determinat de creșterea prețurilor din ultimii ani pentru materiile prime. Dinamica ajunge să se reflecte mai departe în rândul producătorilor, distribuitorilor și retailerilor care operează scumpiri ce se regăsesc, în final, în portofelul consumatorilor. Citiți mai multe: Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate

Cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate anul trecut în rândul industriei FMCG, atât din partea brandurilor, cât și a retailerilor, potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România. Obiectivul pe care și-l propun companiile pentru viitor este creșterea procentului de materiale sustenabile folosite pentru ambalajele și etichetele produselor lor. 

Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
Prioritatea Rottaprint, reducerea impactului asupra mediului și susținerea clienților în găsirea soluțiilor sustenabile potrivite
În urma unor investiții de circa două milioane de euro realizate în 2023, din care aproximativ 75% au mers către achiziționarea de echipamente,...
Rottaprint: Cerințele clienților, focusate pe sustenabilitate
Rottaprint: Cerințele clienților, focusate pe sustenabilitate
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România ale cărei...
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, creștere de 15% în prima parte a anului
Afacerile Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, au...
Rottaprint: Clienții resimt ”policriza”: lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren
Rottaprint: Clienții resimt ”policriza”: lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren
Brandurile din retail și FMCG își concentrează eforturile pe reducerea costurilor, în contextul creșterii prețurilor pentru materiile prime...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...
Brandurile și retailerii din FMCG, cea mai mare cerere pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul în 2022
Brandurile și retailerii din FMCG, cea mai mare cerere pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul în 2022
Cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate anul acesta în rândul industriei FMCG, atât din partea...