Comisia Europeană vrea să limiteze utilizarea etichetelor eco
Comisia Europeană vrea să limiteze folosirea așa-ziselor etichete eco pe piața europeană întrucât, conform unui studiu, afirmațiile legate de sustenabilitate sunt rareori fundamentate, generând confuzie și scepticism în rândul consumatorilor, scrie Retaildetail.eu.
În prezent, pe piața din Europa există sute de etichete eco, însă criteriile pe care acestea le îndeplinesc sunt rareori verificate. În acest context, Comisia Europeană vrea să reglementeze procesul de certificare. Comisia a descoperit că mecanismul de control este viciat după ce a efectuat propria investigație, care a arătat că shopperii nu știu că există o distincție între etichetele acordate de o parte externă și cele fabricate chiar de o companie producătoare.
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din sectorul FMCG trece printr-un punct de cotitură, determinat de creșterea prețurilor din ultimii ani pentru materiile prime. Dinamica ajunge să se reflecte mai departe în rândul producătorilor, distribuitorilor și retailerilor care operează scumpiri ce se regăsesc, în final, în portofelul consumatorilor. Citiți mai multe: Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate anul trecut în rândul industriei FMCG, atât din partea brandurilor, cât și a retailerilor, potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România. Obiectivul pe care și-l propun companiile pentru viitor este creșterea procentului de materiale sustenabile folosite pentru ambalajele și etichetele produselor lor.