Rottaprint: Cerințele clienților, focusate pe sustenabilitate
Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică locală producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România ale cărei afaceri au crescut cu peste 15% în primele cinci luni ale anului, confirmă faptul că principalele companii din industria alimentară din România aleg tot mai des ambalaje și etichete sustenabile. Nu doar cererea pentru etichete sustenabile este în creștere, ci și cea pentru produsele marcă proprie.
„Clienții își doresc, spre exemplu, folii reciclabile. Vor să înlocuiască foliile multilayer cu folii monostrat pentru că acestea sunt reciclabile. Cererea vine atât din partea producătorilor, cât și din partea retailerilor. Din păcate însă, există încă mulți jucători pe piață care se uită la preț și aleg ambalajele doar pe acest criteriu. Dar dacă stai să faci o analiză pe toată durata de viață a produsului și implicațiile pe care le are în timp, ajungi la concluzia că e mult mai ieftin să folosești o etichetă sau un ambalaj sustenabil”, a explicat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint, pentru Progresiv.
Drept urmare, compania continuă să investească în echipaje și utilaje ce permit realizarea sustenabilă a produselor pe care le are în portofoliu, ultimul utilaj de acest fel fiind instalat în fabrica de la Apahida, județul Cluj, la jumătatea acestei luni.
„Când achiziționăm un ambalaj nou, gândim pe termen lung. Chiar dacă este mai scump, știm că sustenabilitatea este profitabilă pe termen lung. Partea plină a paharului este că sustenabilitate, în acest moment, este pe un trend ascendent. Și la nivel de strategie de business în cadrul unei companii, dar și la nivel de individ. Consumatorii sunt mult mai atenți și au cerințe pe acest aspect, aleg produsele în funcție de cât de sustenabil este producătorul. Este un lucru foarte bun pentru că, până la urmă, ține de educație”, a declarat executivul.
Numai pentru acest an, compania a alocat șase milioane de lei pentru investiții, noul utilaj instalat în fabrică fiind parte a acestui plan de investiții. O direcție asumată de companie pe termen lung, este facilitarea unei interacțiuni cât mai directe între branduri și consumatorii finali, prin etichete și ambalaje individuale, personalizate și digitalizate.
Citește și Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
„Datorită investițiilor pe care le-am făcut, am reușit să atragem produse noi de la clienții pe care deja îi aveam. Sunt clienți mari cu care putem să dezvoltpm proiecte interesante. Dar nu îi eliminăm nici pe cei mici, pentru asta avem atâtea tehnologii de tipar. Avem o bază de clienți strategici pe care ne dorim să îi păstrăm. Astfel că investim în funcție de cerințele lor, să putem să rămânem furnizorii lor”, spune Cristi Nechita-Rotta.
Dincolo de clienții din România, Rottaprind exportă și către partenerii din străinătate. Germania și Ungaria sunt piețele externe de bază pentru compania, acolo fiind deschide și filiale ale tipografiei.
Anul trecut, Rottaprint a înregistrat o creștere a exporturilor de peste 38% comparativ cu 2021, livrând către 13 țări din Europa și Asia în care operează, inclusiv în Croația, Letonia, Marea Britanie, Israel sau Republica Moldova. Alături de etichetele autoadezive furnizate partenerilor internaționali, Rottaprint a raportat o cerere ridicată și pentru alte produse din portofoliu, precum etichete shrink, capace de aluminiu, manșoane, etichete neadezive sau aluminiu imprimat pentru blistere.
În ceea ce privește tot portofoliul de clienți ai Rottaprint, aceștia provin majoritar din industrii precum producție alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, sănătate și suplimente alimentare.
Rottaprint a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 157 de milioane de lei și un profit de 3,91 milioane de lei. Pentru acest an, producătorul estimează atingerea unei cifre de afaceri de 173 de milioane de lei și un profit de 6,5 milioane de lei, aproape dublu raportat la 2022. La capitolul investiții, Rottaprint a investit 13,6 milioane de lei în ultimii doi ani, pentru acest an fiind bugetate alte șase milioane de lei pentru dezvoltarea businessului.