Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești

Sistemul Coca-Cola România, cel mai mare jucător din industria locală a băuturilor răcoritoare, a finalizat investiţia într-o linie de decontaminare fulgi PET din fabrica de la Ploieşti, cu o valoare de 55 milioane lei (peste 10 milioane euro), dintre care 7,5 milioane lei au reprezentat ajutor de stat. Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești

”Fabrica din Ploiești este a doua cea mai mare a grupului și a fost dintotdeauna pioneră a inovației la nivel de grup”, a spus în cadrul evenimentului de inaugurare a investiției Zoran Bogdanovic, CEO Coca-Cola HBC, grup cu venituri de peste 9,1 miliarde de euro la nivelul anului trecut. La eveniment au mai participat Nikos Koumettis, Preşedinte pentru Europa în cadrul The Coca-Cola Company, Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România şi Mark Docherty, Country Manager The Coca-Cola Company, respectiv primul ministru Marcel Ciolacu, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului Ştefan-Radu Oprea, oameni politici și autorități locale.

”În pachetul de măsuri fiscale am propus inclusiv mărirea accizei la băuturile cu zahăr.  Este o măsură legitimă pentru susţinerea sănătăţii populaţiei, mai ales a tinerilor, care sunt consumatori de astfel de băuturi. Începând de astăzi am un gentlemen’s agreement cu conducerea Coca Cola că toată această supraimpozitare se va întoarce în companie sub formă de ajutor de stat în proiectele viitoare”, a spus Marcel Ciolacu.

Citiți și: Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului

De la 1 ianuarie 2024 ar urma să se modifice cotele de aplicare a TVA. Astfel, la alimente, produsele bio trec la cota de 9% de la 5% iar produsele cu conținut de zahăr trec la 19%. În plus, băuturile nealcoolice care conțin zahăr și care deja sunt supuse TVA 19% de la începutul acestui an, începând cu anul 2024 vor fi supuse și unei accize.

”Am avut un 2023 foarte dificil. După modificările de la începutul anului am înregistrat o scădere de 10% a pieței băuturilor răcoritoare și nu vorbim doar de down trading ci de consumatori care au ieșit efectiv din unele categorii ca urmare a creșterii TVA. Taxa pe zahăr, care ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2024, va aduce după sine încă 10% contracție a pieței. În plus, vom asista la o majorare a prețurilor la raft pentru aceste produse de 15-25%. Suntem într-un dialog cu autoritățile și apreciem deschiderea lor, însă când volumele scad și businessul este amenințat trebuie să gestionezi cât mai bine și să te reorganizezi”, a punctat Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.

Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume, fiind ales de pe raft de către consumatori de aproape 8,3 miliarde de ori, arată studiul Brand...
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de peste 10% (low-double digits) a volumelor...

În ciuda contextului dificil, investițiile planificate pentru acest an în România au crescut, fiind în jurul valorii de aproximativ 40 de milioane de euro. Pentru anul viitor compania își propune să finalizeze o nouă linie de îmbuteliere PET în fabrica din Ploiești și să extindă capacitatea depozitului fabricii cu 60%, suma alocată în acest sens fiind de circa 30 de milioane de euro.

În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.

Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC Italia a anunțat că va investi peste 42 de milioane de euro în fabrica Oricola din Abruzzo, scrie esmmagazine.com. Investiția va fi...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi, a raportat pentru anul 2023 volume de 186,8 milioane de unit cases. Rezultatul...
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Experiment marca Coca-Cola: Sprite renunță la etichetele clasice
Coca-Cola Marea Britanie a renunțat la etichetele de pe ambalajele Sprite și Sprite Zero pentru a simplifica procesul de reciclare și pentru a...