Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești
Sistemul Coca-Cola România, cel mai mare jucător din industria locală a băuturilor răcoritoare, a finalizat investiţia într-o linie de decontaminare fulgi PET din fabrica de la Ploieşti, cu o valoare de 55 milioane lei (peste 10 milioane euro), dintre care 7,5 milioane lei au reprezentat ajutor de stat.
”Fabrica din Ploiești este a doua cea mai mare a grupului și a fost dintotdeauna pioneră a inovației la nivel de grup”, a spus în cadrul evenimentului de inaugurare a investiției Zoran Bogdanovic, CEO Coca-Cola HBC, grup cu venituri de peste 9,1 miliarde de euro la nivelul anului trecut. La eveniment au mai participat Nikos Koumettis, Preşedinte pentru Europa în cadrul The Coca-Cola Company, Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România şi Mark Docherty, Country Manager The Coca-Cola Company, respectiv primul ministru Marcel Ciolacu, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului Ştefan-Radu Oprea, oameni politici și autorități locale.
”În pachetul de măsuri fiscale am propus inclusiv mărirea accizei la băuturile cu zahăr. Este o măsură legitimă pentru susţinerea sănătăţii populaţiei, mai ales a tinerilor, care sunt consumatori de astfel de băuturi. Începând de astăzi am un gentlemen’s agreement cu conducerea Coca Cola că toată această supraimpozitare se va întoarce în companie sub formă de ajutor de stat în proiectele viitoare”, a spus Marcel Ciolacu.
Citiți și: Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
De la 1 ianuarie 2024 ar urma să se modifice cotele de aplicare a TVA. Astfel, la alimente, produsele bio trec la cota de 9% de la 5% iar produsele cu conținut de zahăr trec la 19%. În plus, băuturile nealcoolice care conțin zahăr și care deja sunt supuse TVA 19% de la începutul acestui an, începând cu anul 2024 vor fi supuse și unei accize.
”Am avut un 2023 foarte dificil. După modificările de la începutul anului am înregistrat o scădere de 10% a pieței băuturilor răcoritoare și nu vorbim doar de down trading ci de consumatori care au ieșit efectiv din unele categorii ca urmare a creșterii TVA. Taxa pe zahăr, care ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2024, va aduce după sine încă 10% contracție a pieței. În plus, vom asista la o majorare a prețurilor la raft pentru aceste produse de 15-25%. Suntem într-un dialog cu autoritățile și apreciem deschiderea lor, însă când volumele scad și businessul este amenințat trebuie să gestionezi cât mai bine și să te reorganizezi”, a punctat Jovan Radosavljevic, General Manager Coca-Cola HBC România.
În ciuda contextului dificil, investițiile planificate pentru acest an în România au crescut, fiind în jurul valorii de aproximativ 40 de milioane de euro. Pentru anul viitor compania își propune să finalizeze o nouă linie de îmbuteliere PET în fabrica din Ploiești și să extindă capacitatea depozitului fabricii cu 60%, suma alocată în acest sens fiind de circa 30 de milioane de euro.
În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 de milioane de euro, echivalentul a 0,22% din PIB-ul României.