Ce angajamente își ia Unilever pentru a prelua Betty Ice

Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Unilever South Central Europe SA pentru a elimina îngrijorările de natură concurențială în contextul preluării companiei Betty Ice. Astfel, Unilever propune să retragă un număr de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional. Ce angajamente își ia Unilever pentru a prelua Betty Ice

Potrivit informațiilor publicate de autoritatea de concurență se estimează că rezultatul va fi reducerea cotei de piață combinate a Unilever și Betty Ice, pe segmentul îngheţatei impuls comercializată prin canalul tradiţional, astfel oferindu-se concurenților posibilitatea de a accesa locațiile respective.

”În urma analizei efectuate, au rezultat anumite îngrijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii economice notificate cu un mediu concurenţial normal, pe piața națională a producției și comercializării înghețatei impuls (înghețată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerțului tradițional”, se arată în raportul Consiliului Concurenței.

Autoritatea de concurenţă este interesată de obţinerea unor observaţii şi puncte de vedere de la întreprinderile terţe de pe piaţa îngheţatei, cu referire la angajamentul asumat de Unilever South Central Europe SA. Observaţiile pot fi transmise Consiliului Concurenţei până la data de 16.10.2018.

Producătorul român de înghețată Betty Ice a ajuns la un acord de vânzare către gigantul anglo-olandez Unilever la începutul acestui an, într-o tranzacție evaluată la 100 de milioane de euro.
Betty Ice deține o fabrică în Suceava și este cel mai important producător român pe piața de înghețată, estimată la 200 de milioane de euro. Potrivit celor mai recente raportări, Betty Ice a încheiat anul 2016 cu afaceri de 30 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2015, în timp ce profitul s-a situat la o valoare similară – 5,1 mil. euro.

Unilever este liderul pieței locale de înghețată, principalii competitori fiind Nestlé (Nirvana, JOE), Macromex, Top Gel şi Alpin 57 Lux.

 

 

Înghețata, evoluții competitive între impuls și consum casnic
Înghețata, evoluții competitive între impuls și consum casnic
Deși o categorie de impuls, pandemia a dat o nouă față pieței de înghețată, favorizând creșterea produselor destinate consumului casnic....
Schimbări în echipa de conducere Betty Ice
Schimbări în echipa de conducere Betty Ice
Unilever anunță numirea în funcție a Iustinei Haler-Monoranu pe poziția de Manager al fabricii Betty Ice din Suceava, începând cu 15...
Unilever a devenit oficial proprietarul Betty Ice, dar cu condiții
Unilever a devenit oficial proprietarul Betty Ice, dar cu condiții
Unilever a finalizat achiziția Betty Ice, Consiliul Concurenței aprobând tranzacția în baza angajamentelor asumate voluntar de către gigantul...
Preluarea Betty Ice de către Unilever, sub lupa Concurenței
Preluarea Betty Ice de către Unilever, sub lupa Concurenței
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Unilever South Central Europe a preluat producătorul sucevean de înghețată Betty...