Bilanțul Nestlé România după 25 de ani pe piața locală

11 miliarde de lei cifra de afaceri, 500 de milioane de lei plătite la bugetul de stat ca și contribuții plătite angajaților, 650 de milioane de lei impozite și contribuții, 122 de milioane de lei impozit pe profit, 2.900 milioane de lei valoare adăugată brută generată - acestea sunt principalele coordonate ale prezenței Nestlé în România cu ocazia aniversării a 25 de ani de activitate pe piața locală. Bilanțul Nestlé România după 25 de ani pe piața locală

În acest context, Nestlé are ca țintă dublarea activității sale în România în următorii 5-10 ani, atât prin creștere organică, prin mixul de produse oferite pe piață, cât și prin potențiale fuziuni și achiziții. Drept urmare, în cadrul companiei ar putea fi create peste 170 de noi locuri de muncă în următorii ani, ajungându-se la un număr mediu de 661 angajați comparativ cu 483 la finalul anului 2020.

Mai mult, cifra de afaceri ar putea crește până la peste 1.800 milioane lei în următorii 5-10 ani, comparativ cu 933 milioane lei în 2020. Considerând o dublare a activității, cifra cumulată de afaceri ar putea ajunge la 7.500 milioane lei, iar taxele plătite la bugetul de stat (exceptând contribuțiile suportate de angajați aferente salariilor) ar putea atinge peste 110 milioane de lei.

„Pentru noi, un sfert de secol se măsoară în valoarea pe care o aducem în economia și comunitățile din România. Cifră de afaceri, joburi și nivel de salarizare, contribuții la bugetul de stat, toate trasează clar impactul direct pe care îl avem în economia României. Amprenta noastră economică produce efecte de-a lungul întregului lanț valoric. La 25 de ani vrem să le mulțumim tuturor celor care au fost în echipa noastră – angajați, parteneri de business, furnizori, autorități, parteneri sociali și tuturor celor care au rămas fideli produselor noastre”, declară Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România.

Nestlé România a investit peste 250 milioane de lei doar în ultimii 10 ani la nivel local, sume care au vizat atât modernizarea clădirilor, cât și achiziții de echipamente și mobilier. În anul 2020, compania a realizat investiții de 17,4 milioane de lei. Iar cele realizate în perioada 2011-2018 au reprezentat aproximativ 0,5% din totalul investițiilor efectuate la nivel național în sectorul de comerț cu ridicata.

Salariul mediu brut la nivelul companiei a fost de peste 11 mii de lei/lună în 2020, aproximativ dublu față de media salariului brut la nivel de sector de activitate. Iar acest lucru antrenează, în lanț, un nivel ridicat de contribuții. Contribuțiile la bugetul de stat aferente angajaților reprezintă 30 de milioane de lei numai la nivelul anului 2020. La nivel de impozite și contribuții, Nestlé a plătit numai anul trecut 41 de milioane de lei către bugetul de stat. Totodată, valoarea adăugată brută generată de companie este estimată la 254 milioane de lei în 2020.

Impactul activității Nestlé la nivelul economiei naționale

Conform studiului de impact de Nestlé, 1 leu cifră de afaceri realizată generează alți 5,4 lei pe întregul lanț valoric datorită efectelor directe, indirecte și induse. Iar 1 leu valoare adăugată brută generează 6,6 lei în termeni de valoare adăugată brută în economia României. În același timp, 1 milion lei cifra de afaceri realizată de Nestlé România generează 10 locuri de muncă în economia țării, inclusiv în sectorul de comerț.

Valoarea adăugată brută generată de producător pe întregul lanț valoric este de 1.678 milioane lei, reprezentând aproximativ 0,16% din PIB-ul României în 2020. Compania antrenează 5,06 miliarde lei cifră de afaceri la nivelul întregii economii și fiecare loc de muncă creat determină ca alte 18 locuri de muncă noi să fie create în economia țării.

Profitul generat de Nestlé la nivelul întregii economii este de 466 milioane lei. În ceea ce privește impactul total asupra taxelor colectate la bugetul de stat, Nestlé antrenează la nivelul economiei 120 milioane lei.

Pe lângă impactul economic, Nestlé a dezvoltat de-a lungul timpului o serie de inițiative sociale în direcții precum: protecția mediului - Nestlé for a Waste Free World, orientarea spre o viață mai sănătoasă - Inițiativa Nestlé for Healthier Kids, dezvoltarea tinerilor și a comunităților locale - Nestlé Needs Youth.

„Sub umbrela Nestlé for a Waste Free World, în drumul nostru către zero emisii nete, am introdus ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile, am dezvoltat proiecte de ecologizare și plantare (POPAS) și campanii de conștientizare privind importanța ocrotirii mediului (Less Waste More Love). Prin Nestlé for Healthier Kids inspirăm părinții și copiii să adopte un stil de viață sănătos și implicăm în proiectele noastre 210.000 de elevi, 2 milioane de părinți, 6.744 de învățători din 346 de școli. Am lansat o serie de instrumente prin care părinții pot măsura porțiile copiilor (Nutriporția), iar VeggiePorția care ajută adulții să ducă un stil de viață mai sănătos, ajutând în același timp și planeta. În cadrul inițiativei Nestlé Needs Youth, în România, până în prezent, împreună cu partenerii noștri am reușit să implicăm în activitățile noastre peste 18.000 de tineri la nivel național, promovăm stagiile de practică și internshipurile, organizăm traininguri digitale și încurajăm tinerii cu abilități culinare. Nu în ultimul rând, susținem Banca de Alimente, comunitățile aflate în nevoie în perioada pandemiei și vrem să contribuim la redresarea României după pandemie prin lansarea platformei concurs “Creștem împreună”, prin care premiem 10 idei care vor ajuta la restartarea vieții comunităților mici și mari, de la nutriție la infrastructură și colectare selectivă”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și are peste 300.000 de angajați. Portofoliul companiei include peste 2.000 de brand-uri precum Nescafé®, Nespresso, Maggi® și Nesquik®. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. 

 

Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului...
Nestlé România se extinde pe piața suplimentelor alimentare prin preluarea Solgar
Nestlé România se extinde pe piața suplimentelor alimentare prin preluarea Solgar
Nestlé Romania preia operațiunile Solgar și va comercializa direct aceste produse pe piața locală. Această tranzacție vine după ce, în...