Silvia Sticlea, Nestlé România: În 2024 mizăm pe dezvoltare și inovație pentru creșterea businessului

Pentru Nestlé România, 2023 a fost un an al consecvenței, strategie care a poziționat businessul în topul creșterii la nivel de grup, cu un plus de 19% în primele nouă luni ale anului trecut. Menținerea trendului ascendent rămâne obiectivul principal și dacă vorbim despre viitor, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România. Silvia Sticlea, Nestlé România: În 2024 mizăm pe dezvoltare și inovație pentru creșterea businessului

Dacă 2022 a fost anul adaptării pentru Nestlé România, 2023 a fost anul consecvenței. „Am fost consecvenți în ceea ce privește performanța demonstrată în primele nouă luni ale anului, în strategia de dezvoltare a portofoliului și inovație, în campanii, dar și în calitatea serviciilor pentru parteneri”, explică Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România. Concret, în primele nouă luni ale anului trecut, compania a raportat o creștere organică de 19%, contribuind astfel la performanța agregată realizată la nivel european și de grup. Prin comparație, la nivelul grupului, creșterea organică a atins 7,8%, cu pricing de 8,4% și o creștere internă reală de -0,6%, în timp ce la nivelul regiunii Europa, compania a atins o creștere organică de 8,8%, cu pricing de 11,1%. „Nestlé România are 27 de ani, față de compania-mamă care este activă de 157 de ani, deci suntem un business relativ tânăr. România este o țară cu potențial foarte mare, cu creștere și dezvoltare peste medie, cu forță de muncă foarte bine pregătită și creativă, și este o piață care face pași mari în domeniul digitalizării”, punctează executivul Nestlé România.

Ce a contribuit la creșterea din primele nouă luni ale anului trecut? Dacă în zona Europa evoluția a fost susținută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor în online și în canalele ouf-of-home, pe plan local rezultatul are la bază un cumul de factori. „În primele nouă luni ale anului trecut am reușit să creștem în toate cele zece categorii în care suntem activi, ceea ce este o performanță. Un rol primordial în această ecuație l-a avut faptul că în majoritatea categoriilor în care suntem activi consumatorii au preferat brandurile și produsele noastre. În plus, pe lângă echipă, care a susținut creșterea, ne-au ajutat parteneriatele cu clienții și furnizorii. Am reușit să avem parteneriate corecte și de lungă durată, iar acest lucru ne ajută să evoluăm”, susține Silvia Sticlea.

Cât despre categoriile-vedetă, în linie cu rezultatele la nivel de regiune, principalul contribuitor la creștere a fost Purina PetCare, unde avansul s-a datorat mărcilor premium Felix, Gourmet și Purina ONE. În categoria de cafea, motorul de creștere a fost Nescafé, iar în cea de dulciuri, KitKat a continuat să câștige cotă de piață. „Având în vedere rata de creștere a businessului de 19% în primele nouă luni ale anului trecut, majoritatea categoriilor au înregistrat creșteri double digit”, completează executivul Nestlé.

Inovația, un motor de creștere

Pentru Nestlé inovația este un pilon de creștere, iar România nu face excepție de la această regulă. „Consumatorii români sunt deschiși la nou, indiferent că vorbim despre o rețetă, un ambalaj sau un mod de comunicare. Inovația nu înseamnă doar produs. Clar, produsul joacă un rol-cheie, însă tot mai importante sunt zona de comunicare și cea educațională. Trendul de sănătos continuă să crească în importanță pe plan local și atunci strategia noastră de dezvoltare a portofoliului a încercat să răspundă acestui trend. Anul trecut am integrat brandul Solgar, lider pe piața mondială a suplimentelor alimentare”, declară Silvia Sticlea.

Odată cu această integrare, divizia Health Science și-a dublat cifra de afaceri. Mai mult, chiar dacă în prezent ponderea este de sub 2% în total cifră de afaceri Nestlé România, până în 2030 compania vrea să crească businessul diviziei de cinci ori.

Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite, dintre care 20...
 Vânzările Nestlé România, evoluție peste media la nivel de grup în T1
Vânzările Nestlé România, evoluție peste media la nivel de grup în T1
Nestlé România a înregistrat o creștere de 2,1% a vânzărilor organice, rezultat peste avansul raportat la nivel de grup. Astfel, Nestlé a...

Pe lângă cele 150 de produse Solgar care au intrat în portofoliul Nestlé România, anul trecut compania a venit cu noutăți în majoritatea categoriilor. „Am relansat PurinaONE, am lansat gama de cafea de tip ready to drink, Nescafé Barista Style, dar am lansat și KitKat Caramel, cerealele KitKat sau suplimentele pediatrice NanCare, iar începând din primăvara anului trecut, produsele Garden Gourmet și-au extins distribuția în retail”, adaugă reprezentanta Nestlé România.

Cum a evoluat, în acest context, ponderea inovațiilor în total vânzări? „Nu pot spune că ponderea inovațiilor în total business este mai mare decât în anii precedenți, pentru că sunt mulți factori care influențează această cotă. Și în 2022 au existat intrări de branduri noi în portofoliu (Gerber, n.r.), dar și lansări sub gamele deja existente pe piață. Noi nu luăm în calcul performanța din primul an, în general optăm pentru un plan pe trei ani”, explică aceasta.

Sub semnul creșterii

Pentru Nestlé România, 2024 rămâne sub semnul creșterii. „Obiectivul nostru este să continuăm performanța de până acum. Prioritatea noastră este de a ne menține în topul preferințelor românilor cu produsele și brandurile noastre, în toate categoriile în care activăm”, susține Silvia Sticlea. Cum arată însă rețeta de creștere? „Practica noastră este de a vedea întotdeauna «jumătatea plină a paharului», încercând să transformăm provocările în oportunități. De aceea, trebuie să dăm dovadă de flexibilitate și să ne adaptăm strategiile și tacticile la realitatea trăită, poate pe alocuri diferită comparativ cu previziunile inițiale”, adaugă reprezentanta Nestlé România. Mai exact, pentru 2024, strategia de creștere a companiei este concentrată în jurul produselor noi, al comunicării de brand prin activări în magazine și degustări. „Vrem să fim aproape de momentul de cumpărare pentru a atrage consumatori noi. Pentru noi este important să vedem unde este consumatorul nostru și cum îl putem aborda astfel încât să ne asigurăm că găsește produsele pe care le vrea. Tocmai de aceea suntem extrem de atenți la misiunile de cumpărare, pentru că fiecare canal de vânzare are rolul său”, susține executivul.

Cu ce ochi privește însă reprezentanta Nestlé România schimbările din piața de retail din ultimul an? „Nu le putem spune decât «Bine ați venit!». Nu sunt acestea primele consolidări din piață. Da, au fost două tranzacții importante, piața este dinamică, tocmai de aceea este important să acoperim nevoile clientului. Astfel, pentru noi fiecare canal are rolul său și pentru businessul nostru traditional trade este important. Și chiar dacă anual jucătorii independenți pierd procente, balanța se înclină ușor și nu într-un ritm accelerat”, este de părere Silvia Sticlea.

Cât despre amenințările care se întrevăd la orizont, executivul este de părere că provocările lui 2024 vor veni pe fondul celor din anul trecut. „Pentru industria noastră, cea mai mare provocare este reprezentată de schimbările climatice, care fie au adus secetă, fie inundații ce au distrus terenurile agricole, afectând materia primă care stă la baza realizării produselor noastre. De aceea, Nestlé, prin institutele de cercetare pe care le are, încearcă să vină cu soluții viabile pentru a hrăni sănătos populația globului în continuă creștere. Astfel de soluții sunt agricultura regenerativă și dieta pe bază de plante. Și asta ne oferă reziliență. Ne pregătim cu mai multe scenarii, pentru a asigura continuitatea aprovizionării, pentru a răspunde noilor tendințe de piață și comportamentului actual al cumpărătorilor”, concluzionează reprezentanta Nestlé România.

Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, creștere organică de 18,8% în 2023
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a înregistrat o creștere organică de 18,8% în...
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé România, creștere organică de 19,2% în prima jumătate a anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului...
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 11,1% în primele nouă luni ale anului
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare pe primele nouă luni ale anului 2022....