Afacerile Jidvei au fost impulsionate de vinurile premium și super premium
Jidvei, unul dintre cei mai importanți producători locali de vin, a afișat pentru primul semestru din acest an un avans de 20% al vânzărilor, ceea ce a condus la realizarea unei cifre de afaceri de aproximativ 65 de milioane de lei. Această evoluție a fost marcată de vânzările de vinuri din categoria premium și super premium, a spus pentru Progresiv Cristian Șaitariu, director general al companiei.
Compania, care deține 2.500 de hectare de vie și crame situate la Jidvei, Blaj și Bălcaciu, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 150,6 milioane lei și un profit net de 13,8 milioane lei.
,,Până la finalul anului, estimăm că ne vom menține traiectoria de creștere, astfel încât cifra de afaceri la nivelul anului 2017 va fi cu aproximativ 20% peste cea aferentă anului anterior. Dezvoltarea afacerilor va fi însoțită și de o profitabilitate corespunzătoare. Nu intenționăm să cumpărăm cotă de piață sacrificând profitul, ci dimpotrivă: gândim pe termen lung și avem în vedere dezvoltarea sustenabilă și profitabilă a afacerilor noastre. (...) Bineînțeles, ne interesează cota de piață și suntem unul dintre principalii jucători, dar credem că pe primul plan trebuie să fie calitatea, nu volumul”, afirmă Cristian Șaitariu.
Investițiile din acest an s-au concentrat pe extinderea și retehnologizarea parcului de mașini și utilaje agricole, dar și pe modernizarea cramei Jidvei. La finalul lui 2017, Jidvei va avea o capacitate de prelucrare și stocare de peste 30 de milioane de litri de vin, vinars și vin spumant.
La capitolul provocări, directorul general al companiei vorbește despre lipsa tot mai acută a forței de muncă începând cu lucrătorii în vie și până la specialiștii în diferite domenii (ingineri agronomi pentru viticultură, tehnologi pentru vinificație etc.) sau importul produselor ieftine, fără trasabilitate corespunzătorare.
Exporturile aduc 5% din business. Principalele piețe de desfacere pentru vinurile Jidvei sunt Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, China și Statele Unite ale Americii.
,,Urmărim să intrăm și pe alte piețe în care există comunități puternice de români, ei reprezentând adevărați vectori de imagine pentru produsele noastre – le recomandă prietenilor, colegilor și partenerilor din țările în care locuiesc în prezent”, adaugă Cristian Șaitariu.
Industria locală a vinului îmbuteliat este estimată la 300 de milioane de euro. Vorbim însă de un grad de fragmentare foarte ridicat, în contextul în care există circa 100 de jucători locali. Cei mai mari producători sunt, pe lângă Jidvei, Murfatlar, Vincon și Cotnari.



