Afacerile Dr. Oetker, în scădere după șase ani consecutivi de creșteri
Dr. Oetker România, filiala locală a grupului german cu acelaşi nume, a încheiat anul financiar 2016 cu o cifră de afaceri de 285,53 mil. lei (64 mil. euro), în scădere cu 3% faţă de anul precedent când a raportat vânzări de 295,07 milioane de lei, potrivit datelor furnizate către Ministerul de Finanțe. Aceasta este prima dată în ultimii șase ani când afacerile producătorului sunt în scădere, din 2011 și până în 2015 compania raportând creșteri de la an la an. De cealaltă parte însă, Dr. Oetker a înregistrat o creștere a profitului net de 3%, până la 19,25 milioane de lei.
Citește și:
- Dr. Oetker a cumpărat brandul de patiserie congelată “Morărița“;
- Business-ul local Alex&Comp, împărțit între Fuchs și Dr. Oetker;
La finalul anului trecut Dr. Oetker România a cumpărat brandul Morărița de la compania Panovia Prod, ce activează în localitatea Oltenița, judeţul Călărași, intrând astfel pe un nou segment de piață. Aceasta a fost a treia achiziției a producătorului de la intrarea pe piața locală, după ce în 2015 a achiziționat brandul de ingrediente pentru patiserie și deserturi, vopsele de ouă și conservanți Alex, iar în 2007 preluase Inedit Food, ce activa în zona produselor pe bază de soia.
Compania germană Dr. Oetker activează în România din anul 1998 când a preluat firma Regal Corporation. Patru ani mai târziu producătorul a deschis o unitate de producţie lângă Curtea de Argeş. Dr. Oetker are în portofoliu peste 400 de produse din categoriile ingrediente pentru prăjituri, deserturi pudră, conservanţi pentru legume şi fructe, pizza & snack-uri congelate.