Afacerile Agricola au avansat cu 7% la semestru
Grupul de firme Agricola a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de aproape 7%, ajungând la 364,7 milioane de lei în primele 6 luni ale anului 2019, față de perioada similară a anului trecut.
Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie din grup, a raportat în intervalul menționat o cifră de afaceri de 241,8 milioane de lei și a avut o creștere valorică de 11%. ,,Strategia noastră mizează în continuare pe vânzările de pui cu creștere lentă, unde Agricola deține 80% din piața internă”, a precizat președintele Agricola Group S.A.
Cifra de afaceri a companiei producătoare de mezeluri Salbac, deținută tot de Agricola Group, a crescut în primele 6 luni cu 7%, ajungând aproape de 65 mil. lei.
Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în această perioadă o creştere a cifrei de afaceri de 12,3% (27,5 milioane de lei). La Europrod s-a finalizat la începutul acestui an o investiție ce a depășit 5,5 milioane de euro, care i-a dublat capacitatea de producție.
În categoria ouălor proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, Agricola a înregistrat în primul semestru al anului o cifră de afaceri de 26,4 milioane de lei, valoare similară celei din primul semestru din 2018.
Agricola deţine 18% din piaţa cărnii de pui și 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar salamul de Sibiu Agricola are o cotă de piaţă medie de 50% în segmentul total de salam de Sibiu comercializat în România (conform datelor Nielsen citate de companie).
Agricola, o companie cu istoric de 26 de ani pe piață, este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Anul trecut Agricola a ieșit din activitatea de retail de proximitate, renunțând la propria rețea de magazine, iar la începutul acestui an a ieșit din afacerea Comcereal – trader și producător de cereale.