ABR: Piața berii, stabilă în 2019
Piața berii a rămas în 2019 la un nivel constant față de anul precedent, transmite Asociația Berarii României (ABR), volumul crescând cu 0,4% până la 16,7 mil. hectolitri.
Numărul producătorilor de bere a crescut la 68 față de 56 în 2018, iar berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3% din piață, iar categoria specialități (în care intră berea neagră, cea nepasteurizată, albă, ale, roșie etc) 2.2% din piață. Berea fără alcool a deținut o pondere de 1.7%. În ceea ce privește dinamica segmentelor în 2019, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cel mai mult, cu 32,5%, în timp ce berea fără alcool a înregistrat o ușoară scădere (-8,2%). Celelalte segmente au rămas stabile.
Structura pieței în funcție de ambalaj a continuat tendințele ultimilor ani, preferate ramânând sticla și doza, cu creșteri de 1-2 procente anual. Ponderea sticlei a crescut în total cu 5,2% în ultimii cinci ani. Berea ambalată la doză a crescut în 2019 cu 1,6%, în timp ce ambalajul PET a înregistrat anul trecut o altă scădere semnificativă, de încă 3,1%. Berea draft este constantă, iar berea îmbuteliată la PET își continuă declinul, într-un ritm de aproximativ 3% pe an. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii cinci ani a atins aproape 9%. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj a fost următoarea: sticlă - 30%, doză - 22,2%, butoi - 3,4%, PET - 44,5%.
Pe parcursul anului 2019, importurile au cunoscut o ușoară scădere, de 0,04 milioane hl, atingând un total de 0,5 milioane hl. Piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul național, ponderea producției locale rămânând la 97% din consumul intern. Exporturile au scăzut și ele ușor, cu 0,05 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,49 milioane hl.
Sectorul berii are o influență semnificativă și asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a aproape 61.000 locuri de muncă, se arată într-un comunicat de presă.
Membrii Asociației Berarii României (Bergenbier, Heineken România, URBB, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere) furnizează, împreună, 85% din cantitatea de bere consumată în România.