ABR: Piața berii, stabilă în 2019

Piața berii a rămas în 2019 la un nivel constant față de anul precedent, transmite Asociația Berarii României (ABR), volumul crescând cu 0,4% până la 16,7 mil. hectolitri. ABR: Piața berii, stabilă în 2019

Numărul producătorilor de bere a crescut la 68 față de 56 în 2018, iar berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3% din piață, iar categoria specialități (în care intră berea neagră, cea nepasteurizată, albă, ale, roșie etc) 2.2% din piață. Berea fără alcool a deținut o pondere de 1.7%. În ceea ce privește dinamica segmentelor în 2019, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cel mai mult, cu 32,5%, în timp ce berea fără alcool a înregistrat o ușoară scădere (-8,2%). Celelalte segmente au rămas stabile.

Structura pieței în funcție de ambalaj a continuat tendințele ultimilor ani, preferate ramânând sticla și doza, cu creșteri de 1-2 procente anual. Ponderea sticlei a crescut în total cu 5,2% în ultimii cinci ani. Berea ambalată la doză a crescut în 2019 cu 1,6%, în timp ce ambalajul PET a înregistrat anul trecut o altă scădere semnificativă, de încă 3,1%.  Berea draft este constantă, iar berea îmbuteliată la PET își continuă declinul, într-un ritm de aproximativ 3% pe an. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii cinci ani a atins aproape 9%. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj a fost următoarea: sticlă - 30%, doză - 22,2%, butoi - 3,4%, PET - 44,5%.

Pe parcursul anului 2019, importurile au cunoscut o ușoară scădere, de 0,04 milioane hl, atingând un total de 0,5 milioane hl. Piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul național, ponderea producției locale rămânând la 97% din consumul intern. Exporturile au scăzut și ele ușor, cu 0,05 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,49 milioane hl.

Sectorul berii are o influență semnificativă și asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a aproape 61.000 locuri de muncă, se arată într-un comunicat de presă.

Membrii Asociației Berarii României (Bergenbier, Heineken România, URBB, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere) furnizează, împreună, 85% din cantitatea de bere consumată în România.

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
2021 a fost un an cu creșteri pe linie pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul ”vinovat” care a readus businessurile...
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Piața de bere, în fața unei inflații nemaiîntâlnite în ultimii 10 ani
Chiar dacă piața berii din România se află într-o zonă de stabilitate, variațiile înregistrate în ultimii trei ani fiind de +/-1% în ceea...
Piața berii, evoluție modestă a volumelor în 2020
Piața berii, evoluție modestă a volumelor în 2020
Volumul pieței berii a înregistrat o evoluție de +0.5% în volum, ajungând la 16,75 milioane hl la nivelul anului trecut, potrivit datelor...
ABR: Piața berii, stabilă în 2019
ABR: Piața berii, stabilă în 2019
Piața berii a rămas în 2019 la un nivel constant față de anul precedent, transmite Asociația Berarii României (ABR), volumul crescând cu...