Cargill intră pe piața cărnii de pasăre din Polonia printr-o achiziție

Gigantul american Cargill a anunțat preluarea integrală a companiei Konspol, intrând astfel pe piața produselor din carne de pasăre din Polonia. Konspol este un grup cu 1.700 de angajați care deține mai multe ferme de păsări, unități de producție a furajelor pentru păsări și fabrici de procesare a cărnii în Polonia, de unde exportă produse pe 14 piețe, printre care Marea Britanie, țările scandinave, Elveția, Germania, Slovacia, Slovenia.
Portofoliul companiei acoperă categorii precum mezeluri și ready-meals refrigerate și congelate, produsele fiind comercializate sub brandul Konspol. Cargill intră pe piața cărnii de pasăre din Polonia printr-o achiziție

În urmă cu doi ani, fondatorul companiei Konspol, Kazimierz Pazgan, își anunța intenția de a construi două unități de prelucrare a cărnii în Belarus, Rusia și în Indonezia, aceasta din urmă vizând dezvoltarea companiei pe mai multe piețe asiatice, în special în Japonia.

Businessul de carne de pasăre al Cargill, Global Poultry, acoperă în prezent trei regiuni mari de pe glob: America de Nord, Europa și Asia.

În România, Cargill a ieșit în 2013 de pe piața produselor alimentare ambalate prin vânzarea mai multor active din fabrica sa de ulei vegetal din Podari, judeţul Dolj, şi a brandurilor Untdelemn de la Bunica şi Olpo către compania franceză Expur. La acea dată, compania derula afaceri de peste 680 mil. euro în România. Astfel, în prezent Cargill România se concentrează pe divizia de agribusiness (trading cu materii prime agricole şi distribuţie de fertilizatori, seminţe, pesticide etc).

Agricola a început exporturile de Salam de Sibiu în SUA
Agricola a început exporturile de Salam de Sibiu în SUA
Grupul Agricola a început din luna martie exportul Salamului de Sibiu Agricola IGP pe piața americană, acesta devenind astfel primul aliment...
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
După cel mai bun an din istoria companiei de aproape 33 de ani, cu venituri de peste 1 miliard de lei și un profit record pentru sector, și cu o...
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
Ready meals, o categorie adaptată stilului de viață contemporan, cu un „potențial de creștere extraordinar”
O categorie în continuă creștere, fie că vorbim despre valoare sau volum, produsele ready meals câștigă cotă de piață datorită noilor...
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Preluarea unor active Cargill de către grupul Waterland, în analiza Consiliului Concurenței
Preluarea unor active Cargill de către grupul Waterland, în analiza Consiliului Concurenței
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care NewOpCo Hungary, o filială a Grupului Waterland, va prelua unele active ale Grupului...