Efectul wow în magazin

Pentru retaileri și furnizorii lor, a răzbate prin zgomotul miilor de mesaje pe care campaniile de marketing le aruncă zilnic în piață și a-i face pe consumatori să interacționeze cu brandul lor devin o sarcină din ce în ce mai grea. Chiar și în acest context, evenimentele organizate în magazine – sub toate formele lor, extrem de diversificate – încă aduc oportunități de creștere pentru ambele părți. Întrebarea este: ce se mai poate face pentru a maximiza impactul asupra cumpărătorilor și, implicit, asupra vânzărilor magazinului? Consultantul IGD Catherine Ellwood a analizat mai multe activări in-store, pentru a extrage ideile din spatele succesului acestora. Efectul wow în magazin

Îndrăzneala și creativitatea sunt bine răsplătite

Culorile îndrăznețe și creativitatea în activările in-store atrag instantaneu atenția cumpărătorilor , aceștia fiind astfel tentați să facă achiziții de impuls sau să adauge produse noi în coș. Un exemplu elocvent în acest sens este activarea brandurilor de bere Heineken din perioada Campionatului Mondial de Fotbal, care transformă magazinul într-un mic teren de fotbal.

Sfaturi pentru o execuție bună in-store:

  •  magazinele mari pot crea un spațiu dedicat evenimentelor organizate de branduri;
  •  ideile neconvenționale trebuie încurajate pentru că ele vă pot diferenția de magazinele competitoare;
  •  puteți lua în calcul și utilizarea unor elemente de realitate augmentată (augmented reality) pentru a trezi curiozitatea cumpărătorilor.

Gândiți tactici promoționale care să creeze entuziasm și implicare

Numărul promoțiilor dintr-un magazin tinde să crească încontinuu, tocmai de aceea trebuie să gândiți mecanisme promoționale care să iasă din mulțime. Acestea pot fi legate de anumite evenimente sau sărbători.

De exemplu, în perioada Paștelui, retailerul britanic Asda a creat o vânătoare virtuală de ouă în magazinele sale, cu ajutorul furnizorului de tehnologii Zappar. Clienții magazinului erau invitați să-și utilizeze telefoanele inteligente pentru a accesa jocurile respective. În America, de Sfântul Valentin, operatorul de magazine convenience 7-Eleven a schimbat paharele de cafea cu unele speciale, cu mesaje precum „Bună, sunt single!” sau „Sunt într-o relație”, transformându-se astfel într-un Cupidon pentru clienții săi.

com-in-st-02-2

Sfaturi pentru o execuție bună in-store:

  •  așa-zisa game-ificare a actului de cumpărare cu siguranță va fi o experiență memorabilă pentru clienții magazinului;
  •  premiile oferite cumpărătorilor în cadrul unor promoții trebuie să fie cât mai relevante pentru aceștia.

Soluții pentru fiecare misiune de cumpărare

Timpul este o resursă prețioasă pentru toți cumpărătorii, iar retailerii trebuie să vină cu soluții pentru eficientizarea acestuia. Magazinul de tip pop-up store „Holiday Helper Workshop”, creat de retailerul Walmart în America, îmbină utilul cu plăcutul: oferă copiilor posibilitatea de a testa cele mai noi jucării de la producători mari precum Lego sau Mattel, iar părinților posibilitatea de a plasa pe loc comanda pentru produsele alese de micii consumatori.

Un alt exemplu vine de pe piața germană: retailerul Edeka a oferit clienților săi, pe perioada verii, cutii pentru picnic ce includeau toate cele necesare – atât alimente, cât și farfurii, tacâmuri din plastic și șervețele.

com-in-st-03-1

Sfaturi pentru o execuție bună in-store:

  •  utilizați cross-merchandisingul și asigurați-vă că semnalistica in-store este foarte bună, pentru a simplifica procesul de achiziție;
  •  întotdeauna gândiți-vă la principalele misiuni de cumpărare ale clienților dumneavoastră și puneți-vă constant întrebarea: ce alte produse, echipamente sau servicii ar fi utile pentru cumpărătorii aflați în aceste misiuni?

Maximizați vârful de vânzări 1-8 martie

Ziua Mamei bate la ușă, și ținând cont că perioada cuprinsă între 1 și 8 martie marchează un vârf al vânzărilor, după sărbătorile de Crăciun și Paște, vă prezentăm cinci pași simpli pentru a profita la maximum de această ocazie de consum.

1. Asigurați-vă că traseul clientului în magazin va fi unul facil

Așteptați-vă la foarte mulți clienți „last minute” (care-și vor lăsa cumpărăturile pe ultima sută de metri) în această perioadă, majoritatea fiind stresați și grăbiți și, cel mai probabil, nehotărâți. Pentru a-i ajuta și mai mult pe cei care nu știu exact ce vor, puteți crea o zonă specială dedicată Zilei Mamei. Mai mult, ați putea amplasa această zonă exact în centrul magazinului, pentru a o face și mai ușor accesibilă. Coșurile speciale pentru Ziua Mamei ar putea fi o altă soluție pentru clienții nesiguri pe alegerile lor. Mai mult decât atât, ați putea oferi clienților serviciul de ambalare a cadourilor cumpărate.
De asemenea, asigurați-vă că magazinul poate face față numărului mare de clienți din perioada aceasta. Este recomandat ca toți angajații să fie chemați la serviciu pentru a crește calitatea serviciilor in-store.

2. Oferiți servicii online convenabile

Dacă afacerea dumneavoastră funcționează și în mediul online, puteți aplica toate sfaturile de mai sus pe interfața website-ului. Creați o pagină specială, dedicată Zilei Mamei, unde să expuneți produsele care pot fi oferite femeilor drept cadou, precum și pachete-cadou. Mai mult decât atât, asigurați-vă clienții că produsele le vor sosi la timp, prin crearea unui grafic cu traseul comenzii.

3. Atingeți partea emoțională a clienților

Încercați să scoateți la iveală emoțiile fiecărei persoane care vă trece pragul. „Cea mai bună cale pentru a crește vânzările constă în a aminti importanța emoțiilor adunate de-a lungul anilor, atât în spatele companiei dumneavoastră, cât și a produselor comercializate”, remarcă Collen Orme, consultant de marketing. În plus, acesta îndeamnă la promovarea produselor care ar putea avea o semnificație aparte pentru cumpărători.

4. Realizați parteneriate cu florării sau restaurante din zona magazinului

Puteți realiza parteneriate cu alți retaileri din zona acoperită de magazinul dumneavoastră. Astfel, vă puteți recompensa clienții care fac cumpărături de valoare mare în magazinul dumneavoastră oferindu-le un voucher pentru achiziția unui buchet de la florăria din capătul străzii sau un card de reducere la un restaurant din zonă. Tototdată, această înțelegere poate funcționa și în sens invers: dacă cineva cumpără o bijuterie scumpă de la un magazin învecinat, primește un voucher pe care îl poate utiliza în magazinul dumneavoastră.

5. Nu ignorați rețelele sociale

Dacă magazinul/rețeaua dumneavoastră este pre­zent/ă pe Facebook și Twitter, actualizați-vă imaginile de copertă cu fotografii relevante pentru Ziua Mamei (cadouri, flori etc.). Pregătiți conținut relevant pentru a-l posta regulat pe parcursul întregii perioade 1-8 martie. Dacă sunteți prezent pe Pinterest, creați un pin special dedicat Zilei Mamei, pe care îl puteți completa cu mesaje inspiraționale sau idei de cadouri.
De asemenea, încurajați-vă clienții să genereze propriul conținut pe rețelele sociale. Oamenii iubesc să-și împărtășească amintirile, mai ales pe cele legate de părinți, cu atât mai mult despre mame. Oferiți-le șansa de a-și expune poveștile, inițiind o campanie cu premii în care fiecare persoană să poată comenta pe baza poveștilor altora.

Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
După ce în ultimii ani și-a focusat extinderea și investițiile pe formatul de proximitate și de supermarket, Auchan își întoarce fața...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...