Mondelez vrea să testeze piața locală pentru produse fără alergeni

Mondelez România ia în calcul lansarea unei game de snackuri cu profil nutrițional special – fără gluten,  lactoză sau alți alergeni – în contextul creșterii interesului consumatorilor pentru sănătate și nutriție, și după integrarea în companie, la nivel global, a producătorului american Enjoy Life Foods, achiziționat la începutul acestui an. Brandul Enjoy Life activează pe segmentul alimentelor  fără alergeni, cu denumirea generică de produse “free-from”, o piață ce valorează nu mai puțin de 12 miliarde de dolari în Statele Unite. Mondelez vrea să testeze piața locală pentru produse fără alergeni

“Este foarte probabilă lansarea brandului Enjoy Life și în România în viitor, însă nu vom lua o decizie înainte de a testa interesul consumatorilor locali pentru produse fără alergeni, precum și puterea acestora de cumpărare. Intenționăm să derulăm acest studiu de piață în 2016”, a declarat Ivaylo Naydenov, Directorul General Mondelez România, Bulgaria și piețele din Estul Adriaticii.

În momentul achiziției companiei Enjoy Life Foods, în februarie 2015, portofoliul acestui brand cuprindea 40 de produse precum prăjituri ambalate, ciocolată, snackuri sub formă de batoane și snackuri sărate, toate acestea având ingrediente fără alergeni – practic, excluzând din compoziție laptele, soia, grâul, ouăle, alunele și alte ingrediente ce pot crea probleme persoanelor care suferă de alergii alimentare.

Orientarea  consumatorilor către produse mai sănătoase sau către alimente cu profil nutrițional special este una dintre tendințele majore care vor influența evoluția Mondelez la nivel global în următorii cinci ani.  „Pentru a răspunde interesului consumatorilor pentru sănătate și nutriție, Mondelez intenționează să devină lider mondial în industria snackurilor care se adresează acestor nevoi (well-being snacks), astfel încât în anul 2020, un procent de 50 % din portofoliul companiei să fie reprezentat de produsele care se potrivesc stilului acestora de viață și care îi ajută să-și atingă obiectivele de „well-being” – o creștere de la o treime astăzi. Pentru a atinge acest obiectiv, compania va îmbunătăți lista ingredientelor folosite (de ex. eliminarea aromelor și coloranților artificiali), profilul nutrițional al produselor sale și, de asemenea, se va concentra pe inovație”, a spus Ivaylo Naydenov.

Pe plan local, portofoliul de produse Mondelez cuprinde în prezent două branduri încadrate în categoria “well-being snacks”: Barni și BelVita.

Întrebat dacă vede posibile și achiziții de mărci autohtone în România, în următorii ani, Naydenov a spus că nu exclude această strategie, mai ales că ea a fost aplicată cu succes de către Mondelez la nivel global în ultimii ani, fiind un motor de creștere a businessului.


Citește și primul interviu acordat presei de către Directorul General al Mondelez România după numirea în funcție:

Naydenov, Mondelez: Avem o companie mai agilă, cu un focus mai mare pe snacking


O altă tendință în consum care va influența evoluția companiei până în 2020, la nivel global, este contracția timpului alocat cumpărăturilor și celui alocat pentru a lua masa, datorită orelor mai multe de lucru, ceea ce a dus la o creștere a consumului între sau în locul meselor.

De aici apar și oportunitățile de dezvoltare a businessului Mondelez în e-commerce. Reprezentanții Mondelez estimează că e-commerce va deveni una dintre platformele cele mai rapide de dezvoltare din cadrul companiei, înregistrând o creștere, în venit, de la mai puțin de 100 de milioane de dolari în prezent la un miliard de dolari în 2020. Cea mai mare parte a acestei dezvoltări se va datora piețelor din Franța și Marea Britanie. “Compania va optimiza platformele existente de e-commerce prin convertirea fiecărei conexiuni cu consumatorul într-o oportunitate de cumpărare, precum și prin construirea portofoliului de generație următoare pentru a beneficia de aceste oportunități de creștere”, a mai precizat oficialul Mondelez.

Focus doar pe snackuri, după separarea de businessul de cafea

Din iulie 2015, Mondelez activează doar pe piața snackurilor, după separarea de businessul de cafea (brandurile Jacobs și Tassimo în principal). Această mișcare s-a datorat semnării unui contract cu producătorul olandez de cafea Douwe Egberts Master Blenders 1753 pentru crearea unui joint-venture între businessurile de cafea ale celor două companii. În urma acestui acord, a fost creată o nouă companie olandeză de cafea, Jacobs Douwe Egberts (JDE), la care Mondelez deține 44% din acțiuni. În România, JDE s-a desprins din Mondelez, fiind în prezent o entitate juridică independentă, cu afaceri anuale estimate la 60-70 de milioane de euro.

Naydenov estimează pentru 2015 o creștere a vânzărilor Mondelez România față de anul trecut, în special datorită efectelor pozitive pe care reducerea TVA la alimente le-a avut asupra consumului local.

 

Mymuesli, un concept de retail disruptiv, pe o nișă profitabilă [GALERIE FOTO]
Mymuesli, un concept de retail disruptiv, pe o nișă profitabilă [GALERIE FOTO]
Se vorbește din ce în ce mai mult în ultima vreme despre modele de business disruptive, dar dacă suntem sinceri ar trebui să recunoaștem că...
Floriol deschide o nouă subcategorie
Floriol deschide o nouă subcategorie
Producătorul Bunge Prio anunță lansarea unei game de ulei de floarea soarelui cu ierburi de grădină, o specialitate premium ce vizează...
Retailerul olandez Albert Heijn intră pe un nou segment de business
Retailerul olandez Albert Heijn intră pe un nou segment de business
Albert Heijn își va extinde serviciile pe segmentul livrărilor la domiciliu de pachete de produse care pot fi pregătite imediat pentru una din...
Ce noutăți aduce a patra a ediție a Internet & Mobile World
Ce noutăți aduce a patra a ediție a Internet & Mobile World
Internet & Mobile World 2015 (IMWorld 2015), eveniment „business to business” din România dedicat soluțiilor digitale, mobile și de software,...