Rombeer vizează afaceri de patru milioane lei și zece magazine noi în 2022
RomBeer, concept de retail ce își propune să facă legătura între producătorii locali de bere craft și consumatorul final, vizează afaceri de patru milioane de lei în acest an, după o creștere de 80% înregistrată în 2021. Mai mult, pentru 2022 este vizată extinderea rețelei de magazine cu alte zece locații, după cum a povestit pentru Progresiv Igor Leșan, antreprenorul din spatele RomBeer.
Stația RomBeer a început în 2016, prin deschiderea proiectului pilot ce presupunea existența sistemului de îmbuteliere a berii în unitate. În 2017 urmau alte două magazine, iar în 2019 se deschidea prima unitate în regim de franciză, în ultimii doi ani fiind inaugurate alte 22 de magazine în franciză. “2022 a început prin extindere în zona Moldovei, la Bacău, cu două locații deschise în sistem de franciză. Am pornit cu magazine specializate Stația RomBeer, dar pe parcurs, văzând cererea din piață am diversificat și am deschis RomBeer Express, sisteme de îmbuteliere încadrate în cadrul altor businessuri, precum carmangerii sau magazine de vinuri, și RomBeer Mobil, o stație mobilă dedicată industriei HoReCa”, explică Igor Leșan.
Anul trecut, noile francize și distribuția proprie au adus Stației RomBeer afaceri de 2,5 milioane de lei, în creștere cu 80% față de 2020. Targetul pentru acest an este de 4 milioane lei. “După creșterea rapidă, la începutul anului am intrat în proces de reorganizare. Practic trecem de la faza de startup la faza de companie, toate resursele ducându-se în zona de recrutare de management și atragerea de investitori pentru scalare rapidă în următoarea perioadă”, explică fondatorul RomBeer.
Baza stațiilor RomBeer o constituie berea la draft ce este îmbuteliată direct în magazine. Într-o locație există între 30 și 51 de robineți, fiecare cu un tip de bere. “În România în acest moment există peste 500 de etichete unice de bere craft produsă pe plan local, din acest motiv avem, pe lângă berile expuse la draft, între 150-200 de etichete de bere la sticlă sau doză pentru a oferi producătorilor o expunere cât mai mare a produselor și consumatorilor o ofertă variată”, explică Igor.
Pe lângă berea craft, stațiile RomBeer comercializează și un număr de aproximativ 60 de snack-uri și produse adiacente consumului de bere, exclusiv de la producătorii locali. Citește aici povestea RomBeer.
RomBeer, zece noi magazine în 2022
După deschiderea celor două locații în sistem de franciză, planul antreprenorului include alte zece stații până la finalul anului. Obiectivul RomBeer pentru următorii cinci ani este de a ajunge la o rețea de 700 de magazine, alături de expansiunea internațională, începând de anul următor în piețe de interes precum Marea Britanie, Franța, Bulgaria, Ungaria și Belgia.
“Având în vedere șocurile din piață, precum Brexit-ul - majoritatea ingredientelor pentru berea craft din România erau achiziționate din Marea Britanie- pandemia, inflația, costul energiei, costurile cu munca și impredictibilitatea fiscală - ne așteptăm în acest an la stagnarea proiectelor, cel puțin ceea ce ține de producție. În vânzarea berii, deși primul trimestru nu a arătat foarte bine, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ne așteptăm ca în trimestrul 3 și 4 să accelerăm”, explică Igor Leșan evoluția pieței de bere în acest an.
Vezi și: Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Cât despre consumul local de bere craft, fondatorul RomBeer estimează un procentaj de 0,3% din piața de bere, cu un trend de creștere continuă. “Zilnic doar din rețeaua de magazine RomBeer află, în medie, 200 de potențiali consumatori despre existența berii craft. Nu putem discuta încă despre comportament de consum stabil, fiind variații destul de mari în rândul celor care acum descoperă berea craft. Să zicem că în rândul celor stabili se observă o fidelizare constantă față de brandurile consumate. Primele microberării deschise în România, în perioada 2010-2013, au avantajul notorietății, în timp ce cele deschise relativ recent, în 2018-2020, au avantajul noutății și a experimentării”, explică Igor Leșan.