Bonteria Very&So, concept local by Carrefour

Un spațiu în care naturalețea întâlnește frumusețea, Bonteria Very&So este primul magazin specializat dezvoltat de retailerul francez Carrefour pe piața locală. Dacă trece toate testele, conceptul va fi dezvoltat, extins în Capitală și la nivel național.

Așa cum spune Narcis Horhoianu, Director de Marketing Carrefour România „Conceptul Bonteria Very&So este unic și exclusiv în România. L-am creat aici împreună cu o echipă de specialiști din grup, plecând de la feedbackul clienților și de la ambiția noastră de a veni cu un concept special pe piață.”

Inaugurat pe 1 iulie, Bonteria Very&So este un un brand total separat, beneficiind foarte subtil de sprijinul retailerului francez, al cărui logo mic este prezent undeva discret pe ușa drogheriei aflată în zona Dorobanți. „L-am definit ca pe un magazin care comercializează cosmetice, make-up, produse bio și alte articole care încurajează o stare de bine. Așa introducem conceptul către client. Bonteria Very&So are identitate proprie, cu semnătură proprie, construită cu o strategie personalizată pentru targetul de cliente din România”, mai spune Narcis Horhoianu.

Conceptul final al drogheriei a luat naștere în urma unui studiu realizat de retailerul francez pe un eșantion de 600 de persoane, prin care reprezentanții companiei și-au propus să înțeleagă consumatorul modern și nevoile lui. Rezultatul este un magazin elegant și frumos, nu pretențios, nici exclusivist, care se adresează clientelor din zona de upper mass-market.

Echipa Carrefour a identificat o oportunitate clară la nivelul nevoilor și dorințelor clienților. Studiile realizate de aceștia în rândul clientelor cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani au avut următoarele rezultate: pentru femeile între 18-25 de ani, frumusețea este standard social și acceptare; pentru cele între 26-35 de ani, frumusețea înseamnă disciplină și ritualuri zilnice; iar pentru cele cu vârste între 36-50 de ani frumusețea înseamnă echilibru și naturalețe. Arătând clienților mai multe propuneri de concept, a rezultat magazinul actual, pentru care ei au acordat punctaj maxim.

„Spațiul este prietenos, cald, vorbește despre tine ca și client care ai grijă de casă, de familia ta și bineînțeles de tine, despre tine ca și persoană care caută echilibrul în viață. Ne-am uitat la clienții interesați de healthy și de wellbeing, de produse bio, consumatorii care au un stil de viață sănătos”, completează directorul de marketing. Pe scurt, este un magazin de proximitate care își dorește să fie aproape de clienți din toate punctele de vedere, inclusiv în ceea ce privește nivelul prețurilor, care este unul accesibil. Selecția foarte atentă a produselor, combinată cu prețuri corecte, constituie o rețetă sigură pentru fidelizarea consumatorilor pe termen lung.

Bonteria Very&So nu este un concept preluat din portofoliul Carrefour pe plan internațional, însă directorul de marketing speră că acest concept proaspăt va fi preluat de colegii săi din Europa. Echipa care a pus bazele proiectului a fost alcătuită din specialiști de la achiziții, property, operațional și marketing, împreună cu echipa studioului de arhitectură Letics Atelier, specializat în retail design, coordonată de arhitect Csilla Negoiță. Partea de identitate de brand, semnalistică și decorațiuni a fost creată de Martin Balint Design Studio.

Sortimentația ar putea fi extinsă în viitor

Pe o suprafață de 230 metri pătrați, drogheria pune la dispoziția clienților o gamă foarte largă de produse, în total 4.800 de articole din 12 categorii - parfumuri, makeup, pentru ten, pentru corp, pentru bebe, pentru păr, pentru zâmbet, bio, pentru îngrijire, pentru curățenie, pentru protecție. Sortimentația este dominată de produse cosmetice (3.000 de articole), urmează apoi articole de farmacie (suplimente, ceaiuri, vitamine – 300 de produse), întreținerea casei (circa 600 de produse), băcănie bio (500 produse), produse bazar, electronice și textile. Toate acestea sunt prezentate într-un catalog tipărit, aflat la dispoziția clientelor care vizitează drogheria. Pentru viitor, Narcis Horhoianu spune că analizează funcționalitatea de magazin online și posibilitatea comenzilor prin Bringo, pe moment eforturile echipei concentrându-se pe experiența instore.

„Bonteria Very&So reprezintă o pârghie în plus în universul nostru omnicanal. Carrefour are toate formatele de magazine, un ecosistem digital funcțional, case Self-Service, aplicația care oferă atât e-commerce, cât și scan&pay în magazin, supermarket online, livrare prin Bringo, click&collect. În acest ecosistem drogheria este o completare de servicii și abordări pentru client”, explică directorul de marketing. El își dorește foarte mult ca businessul să se dezvolte frumos, dar este prea devreme să facă previziuni legate de viitor. Orice magazin pilot are nevoie de o perioadă minimă de 6-8 luni de funcționare. După aceea vor fi analizate performanțele, iar apoi vor fi luate decizii de către managementul companiei. Narcis Horhoianu este convins că există potențial în piață, dar contextul economic este unul foarte complex, pentru care nimeni nu era pregătit. Deși traficul magazinului este redus, coșul mediu de cumpărături este mai generos decât estimările inițiale.

Universul omnicanal, punct strategic pentru Carrefour

O altă dimensiune importantă a drogheriei este că toți consultanții de vânzări au beneficiat de training de specialitate, fiind pregătiți atât de echipele interne Carrefour, cât și de reprezentanții furnizorilor. Toți cei șapte angajați pot ajuta clienții cu sugestii de shopping personalizat. „Furnizorii Bonteria Very&So sunt furnizorii tradiționali ai Carrefour. Este un parteneriat prin care ne dorim să aducem clienților o experiență nouă și un exercițiu provocator din care vom învăța mult cu toții”, afirmă directorul de marketing.

Principalele riscuri cu care se confruntă drogheria derivă din contextul economic și sanitar, ținând cont că încă de la începutul crizei piața de FMCG a văzut schimbări pe care nimeni nu și le imaginase. „Pandemia a schimbat modul de viață, de a trăi, de a cumpăra, de a lucra, de a cheltui bugetul, de a ne petrece timpul. Dar noi vrem să fim aproape de clienți chiar și în contextul acesta”, concluzionează Narcis Horhoianu. E drept că Bonteria Very&So se bucură din plin de brandul și credibilitatea Carrefour, care se răsfrâng asupra magazinului, conferindu-i din start un mare avantaj.

Cât despre dezvoltarea altor concepte de magazine specializate pe diferite nișe de piață, managerul spune că deocamdată focusul companiei este creșterea magazinelor deschise recent.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Narcis Horhoianu preia conducerea departamentului de e-commerce la Carrefour România
Narcis Horhoianu preia conducerea departamentului de e-commerce la Carrefour România
Narcis Horhoianu, Director de Marketing, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România, responsabil al departamentelor de Marketing, Customer...
Gabriela Stănică, Carrefour România: Personalizarea, un diferențiator pentru brandurile de retail, alături de AI și date
Gabriela Stănică, Carrefour România: Personalizarea, un diferențiator pentru brandurile de retail, alături de AI și date
Cu 8% din vânzările totale provenind din online și cu inovații tehnologice precum aplicații mobile cu AI pentru angajații din magazine sau...
Carrefour lansează un nou concept de magazin
Carrefour lansează un nou concept de magazin
Carrefour anunță lansarea Bonteria Very & So, un nou concept de magazin axat pe parfumuri, produse de make-up, cosmetice, produse de îngrijire a...