Strategia Randler Group pentru un 2025 profitabil
Cu o experiență de peste 30 de ani, Randler Group și-a consolidat poziția pe piață mizând pe dezvoltarea parteneriatelor comerciale și pe investițiile strategice în extinderea portofoliului, strategie care s-a tradus anul trecut printr-o creștere de 10% la nivelul cifrei de afaceri și un plus de 30% al profitului net. Cum încearcă compania să asigure stabilitate și dezvoltare într-o piață volatilă, am aflat de la Casandra Petraș, Marketing Manager Randler Group. 
Cum ați descrie prima jumătate a acestui an prin prisma activității Randler Group pe piața locală? Care au fost provocările de care v-ați lovit?
Prima jumătate a acestui an a fost una intensă, cu multe provocări, plecând de la mediul economic și politic, național și internațional deopotrivă. Creșterile de preț primite constant de la furnizori ca urmare a scumpirii materiei prime, modificările recente de TVA, nesiguranța consumatorului privind stabilitatea financiară a zilei de mâine sunt doar câteva dintre aceste provocări pe care, la fel ca și concurenții noștri, ne-am văzut nevoiți să le gestionăm. Cum anume am făcut asta? Am suportat noi o parte din creșteri, am sprijinit atât producătorii, cât și clienții prin asumarea diferențelor de preț. Și am făcut campanii promoționale pentru că ne-am dorit să menținem interesul consumatorilor, să sprijinim produsele în piață. Ca termen de comparație cu 2024, numărul promoțiilor a crescut cu aproximativ 50% în acest an. În ciuda provocărilor din ultima perioadă, businessul Randler Group a reușit să își consolideze dezvoltarea.
Ce a stat la baza rezultatelor pozitive?
Cred că experiența de peste 30 de ani pe piață contează foarte mult atunci când vine vorba de stabilitate, creștere și dezvoltare. Pe baza experienței pot fi luate deciziile potrivite, la momentul potrivit. De exemplu, vorbim despre deschiderea unui client nou, sau a unor furnizori noi, categorii noi de produse, ținând pasul cu trendurile și cererea pieței. Așa cum spuneam, am susținut produsele prin promoții constante și atractive, decizie care ne-a ajutat și în realizarea cifrei de afaceri. În 2024 am înregistrat o creștere de peste 10% în ceea ce privește cifra de afaceri, ajungând la 86 de milioane de lei, și dacă ne raportăm la profit, Randler Group a încheiat anul trecut cu un rezultat net cu aproape 29% peste nivelul din 2023, depășind 2,4 milioane de lei.
Ați făcut modificări la nivel de portofoliu în ultimul an?
Portofoliul nostru are o dinamică reală și constantă, adăugând în fiecare an furnizori noi cu șanse de activare în piață. Comunicăm activ cu furnizorii noștri, avem interacțiuni ori întâlniri constante cu ei, ceea ce ne menține „la zi”, ne menține portofoliul activ. Mai exact, avem posibilitatea să extindem gamele de produse rapid atunci când apar unele noi. Având branduri deja cunoscute, iar extinderea gamei acestora este mult mai ușoară decât crearea notorietății pentru un brand total nou. Participarea la târgurile dedicate și un management deschis la nou compun rețeta de succes pentru noi. Astăzi, portofoliul nostru include o gamă variată de produse, împărțită în produse proaspete (lactate, paste, humus, ready meals și sosuri), produse ambientale (conserve, paste și făină, maioneză, oțet, condimente) și congelate (cartofi, fructe, legume și deserturi). Refrigeratele generează 60% din vânzări, urmate de produsele ambientale, care generează 35%, iar congelatele 5%. Raportat la branduri, Hummus Ribella, pastele proaspete Antica Corte și Maffei, apoi brânzeturile italiene Agriform, Deliziosa, Trevisanalat compun topul în materie de vânzări.
Cum arată segmentarea activității pe canale de vânzare?
Retailul modern este principalul nostru segment de activitate, însemnând un procent dominant din cifra noastră de afaceri, cu atât mai mult cu cât produsele noastre sunt în focusul clienților din comerțul modern. Însă, într-un procent mai mic și conform cu numărul de clienți locali și/sau tradiționali care mai există pe piața românească, suntem prezenți și acolo cu brandurile și produsele deja căutate și cerute de consumatorii români, de exemplu hummus-ul, pastele proaspete sau brânzeturile italiene. De câțiva ani am dezvoltat și vânzarea prin canalele online – marketplace-uri, supermarketuri online ori propriul magazin online. Aici evident că discutăm de un segment de vânzare încă la început de drum față de supermarketurile fizice, însă într-o creștere constantă și reală.
Ați menționat magazinul online propriu. Cum arată rezultatele pe acest canal de vânzare?
Într-adevăr, dincolo de canalele tradiționale de distribuție, de anul trecut am pus la dispoziția consumatorului final platforma randlershop.ro. Momentan, această platformă include doar produse ce pot fi transportate la o temperatură ambientală, prin curierii tradiționali. La nivel de sortimentație, avem listate aproximativ jumătate din totalul de articole active în portofoliul nostru. Platforma este încă în faza de test și dezvoltare, vânzarea înregistrată prin intermediul său fiind una strict organică, adică fără reclame sponsorizate, influenceri sau orice fel de mediatizare. Chiar și în aceste condiții, am constatat că avem comenzi zilnice, clienți noi activați și deveniți între timp fideli.
Cum se traduc schimbările din piața locală de retail în strategia de business?
Voi sintetiza și voi spune pe scurt: ne adaptăm, aceasta este strategia. Ne adaptăm pentru a aduce în portofoliu produse care se cer în retailul modern care este atât de important în dezvoltarea cifrei de afaceri, respectiv în dezvoltarea gamelor de produse importante pentru clienții online, al căror număr a crescut foarte mult în ultimii cinci ani. Căutăm să ținem pasul cu trendurile cerute de clienți, cele din mediul online, de pe piața externă și așa mai departe. Avem produse calitative, produse healthy cu rețete curate, produse inovatoare ori cu ambalaje etice. Și ne uităm tot timpul spre noi producători pe care să îi aducem pe piața din România. Căutăm în permanență să ne îmbunătățim portofoliul din acest punct de vedere. În prezent, aducem produse alimentare cu precădere din țări precum Italia, Germania, Franța, Spania, Polonia. Avem în jur de 60 de branduri în portofoliu, de la cam tot atâția furnizori, iar în ultimul an am avut un focus de extindere a gamei importând produse specifice și tradiționale din Grecia, precum iaurturi autentic grecești, mâncăruri tradiționale, brânzeturi DOP, dar și din Spania, cu brânzeturi ori măsline.
Dincolo de portofoliu, aveți și alte proiecte de investiții în desfășurare?
Avem în vedere un proiect amplu de extindere a depozitului logistic din Timișoara, unde este sediul nostru central. Decizia a venit ca urmare a cererii crescute pentru serviciile aferente de depozitare și logistică de produse alimentare. Mai exact, vorbim despre o dublare a capacității, adăugăm încă 2.000 de metri pătrați. Randler Group oferă și servicii de depozitare și manipulare pentru toate tipurile de produse alimentare. Avem spații de depozitare cu temperaturi controlate ambientale, de refrigerare și congelate. Depozitul nostru are supraveghere și autorizare sanitar-veterinară, precum și autorizare cu ștampilă ovală, ceea ce ne dă dreptul să depozităm și să comercializăm produse alimentare atât din zona UE, cât și din țările extracomunitare. Totodată, oferim și servicii de logistică și transport intern de marfă cu mașini frigorifice cu capacitate de la 1,5 tone până la 22 de tone.
Care estimați că va fi evoluția Randler Group până la finalul acestui an? Care sunt avantajele competitive pe care mizați pentru dezvoltarea businessului?
Sperăm într-o evoluție pozitivă, în ciuda provocărilor care fac din acest an unul complicat. Avantajele noastre sunt experiența, know-how-ul, adaptabilitatea și versatilitatea ofertei. Nivelul de preț raportat la calitate este unul corect, așa cum a fost politica noastră încă de la începutul businessului. Obiectivele strategice majore pentru următoarea perioadă țin de consolidarea relațiilor comerciale cu clienții și colaboratorii noștri, respectiv un portofoliu amplu și stabil. Considerăm la fel de importante colaborările atât cu furnizorii noștri, cât și cu clienții actuali și cu cei pe care am putea să îi atragem din piață. Contractele transparente, de lungă durată și benefice de ambele părți sunt esențiale pentru extindere și stabilitate în orice domeniu de activitate, inclusiv al nostru, și acesta este unul dintre obiectivele noastre majore.








